sprzedaży stanowią auta importowane (liczba ta z roku na rok rośnie). Największym zainteresowaniem wśród naszych wschodnich sąsiadów cieszą się samochody japońskie (aż 32 proc.). Nic więc dziwnego, że właśnie ci producenci byli najbardziej widoczni na moskiewskim salonie. Mazda zdecydowała się nawet na dość niecodzienny krok: podczas salonu Mosias firma pokazała koncepcyjne Kazamai – 2-drzwiowy crossover, który został zaprojektowany i stworzony z myślą o rosyjskim odbiorcy. Ponad 4,5 m długości, 22-calowe felgi, lekka konstrukcja nadwozia i 2-litrowy benzynowy silnik z bezpośrednim wtryskiem, który ma zużywać o 30 proc. mniej paliwa niż podobne konstrukcje konkurencji – oto najważniejsze punkty Kazamai. Obok konceptu Japończycy pokazali również produkcyjnego SUV-a CX-9. Samochód ten zadebiutował w zeszłym roku w USA, teraz trafi na rynek rosyjski. "Ze względu na brak diesla w ofercie nie będziemy sprzedawać tego auta w Polsce, ale w Rosji, gdzie aż 95 proc. rynku stanowią pojazdy z silnikami benzynowymi, liczymy na sukces" – mówi Magdalena Węglewska, dyrektor PR w polskim oddziale Mazda Motor.Stoisko Mazdy wyróżniała jeszcze jedna rzecz – obok "tradycyjnego" show (muzyka/taniec) premierę Kazamai uświetnił występ zespołu reprezentacyjnego Armii Czerwonej – "krasnoarmiejcy" śpiewający „Zoom Zoom” (hasło reklamowe Mazdy) to naprawdę niezapomniany widok!Oprócz Mazdy na światowe premiery w Moskwie zdecydowało się jeszcze kilka firm.Jesteś ciekawy które? Zajrzyj do najnowszego wydania Auto Świata.
Światowe premiery prosto z Moskwy. Moscow Motor Show 2008
Przy takim potencjale rosyjskiego rynku prestiż imprezy będzie rósł w tak niebotycznym tempie, jak rośnie rosyjski rynek – od 2004 do 2007 roku wzrost sprzedaży nowych samochodów w Rosji wyniósł 1,3 mln sztuk! Jak rozwiązano problem napływu aut używanych? Według rosyjskich przepisów celnych do kraju nie można importować samochodów starszych niż 5-letnie.Jakie marki najchętniej wybierają Rosjanie?Aż 72 proc.