Logo
WiadomościAktualnościSympatyczna "cytrynka"

Sympatyczna "cytrynka"

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Prawdziwa inwazja aut segmentu B: we Frankfurcie debiutuje kolejna generacja Volkwagena Polo i Forda Fiesty, następca Hondy Logo pod nazwą Jazz i całkiem nowy model Citroena, oznaczony zgodnie z aktualną firmową nomenklaturą C3. Nasi Czytelnicy już go znają - informacje z nieoficjalnym zdjęciem zamieściliśmy w "Auto ŚWIECIE" na początku lipca.

Sympatyczna "cytrynka"
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Sympatyczna "cytrynka"

Teraz czas na pierwsze fotografie firmowe.Ten model nie ma wbrew pozorom zastąpić Saxo - oferowany będzie obok niego. W gamie samochodów francuskiego producenta znajdzie się pomiędzy nim a Xsarą, której następca nazwany zostanie C4. C3 przy wysokości 1,52 m i szerokości 1,67 m ma długość 3,85 m i duży rozstaw osi, co pozwoliło na zaprojektowanie przestronnego wnętrza o wszechstronnych możliwościach przystosowania do zmieniających się potrzeb użytkowników. Francuzi nie byliby Francuzami, gdyby nie starali się zapewnić użytkownikom swoich samochodów maksimum komfortu. Przyjaznej atmosferze sprzyjają duże przeszklone powierzchnie. Komu i tego mało, może zamówić wariant z wielkim szklanym dachem, uruchamianym elektrycznie. Poza tym producent poświęcił wiele uwagi wyciszeniu wnętrza, regulacji wygodnych foteli i komfortowi cieplnemu (dostępne będą dwa rodzaje klimatyzacji: ręczna i automatyczna) i eliminacji nieprzyjemnych zapachów. Manewrowanie ułatwia układ kierowniczy z elektrycznym wspomaganiem, zależnym od prędkości.Dzięki podwyższonej pozycji siedzącej podróżni widzą lepiej, co dzieje się na zewnątrz. Ma to znaczenie nie tylko dla kierowcy, ale i w przypadku dzieci, które z natury rzeczy są ciekawe świata. Z myślą o rodzinach powstał zresztą specjalny pakiet "dziecięcy", zawierający m.in. dodatkowe lusterko, pozwalające kierowcy - którym, jak się domyślamy, często będzie kobieta - obserwować pasażerów tylnej kanapy, stoliki z uchwytami na pisaki i napoje oraz zabezpieczenie przed otwarciem tylnych drzwi. We wnętrzu znalazło się dużo praktycznych kieszeni i półek i 12-woltowe gniazdko do ładowania komórki, ale to w dzisiejszych czasach standard. Bardziej oryginalne jest to, że C3 może być zaopatrzony w podręczną lodówkę w schowku.Pięć wersji silnikowych ma zaspokoić zapotrzebowania odbiorców o różnych temperamentach i zasobach portfela. Najsłabszy silnik benzynowy, 8-zaworowy 1.1, osiąga moc 60 KM, najmocniejszy, 1.6 16V, - 110 KM. Pomiędzy nimi mieści się 75-konna 8-zaworowa jednostka 1.4. Poza tym w ofercie znajdą się dwa turbodiesle HDi z bezpośrednim wtryskiem Common Rail 1.4 - 68-konny 8V i 90-konny 16V.Bezpieczeństwo bierne zapewnia - oprócz nowoczesnej struktury nadwozia - sześć poduszek powietrznych (czołowe, boczne i kurtyny), czynnemu sprzyja skuteczny system hamulcowy z ABS-em. W mocniejszych wersjach (1.6 16V i 1.4 HDi 16V) przednie tarcze są wentylowane, a z tyłu zamiast bębnów instalowane są tarcze.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: