Na stoisku japońskiej firmy zaprezentowano prototypowy roadster napędzany silnikiem jednego z najszybszych motocykli Suzuki GSX 1300 R Hayabusa. Można tam również było obejrzeć dwa samochody wyścigowych formuł, napędzane silnikami 660 i 1300 ccm. Pojazdy te dowodzą profesjonalizmu i umiejętności Suzuki w zakresie projektowania wyścigowych silników samochodowych i motocyklowych. Obecnie te samochody są dostępne tylko za pośrednictwem SUZUKI SPORT Co. Ltd. Japan.Obok wyżej wymienionych pojazdów na stoisku Suzuki obejrzeć można było także rajdową wersję modelu Ignis.Dla Suzuki sportowy charakter to nie tylko sportowa stylizacja nadwozia i osiągi, ale także atrakcyjność i indywidualizm samochodów tej marki - atrybuty, które na równi charakteryzują modele Ignis, Jimny, Grand Vitara i Liana.Działalność Suzuki Motor Corporation w zakresie budowy wyścigowych pojazdów kategorii formuła ma na celu umożliwienie młodym entuzjastom wyścigów i kierowcom amatorom posmakowania jazdy takim samochodem i walki o zakwalifikowanie się do wyższych klas.Ciekawą propozycją dla początkujących jest Suzuki Kei Sport zaprojektowane specjalnie przez wydział wyścigowy Suzuki Motor Corporation. Według założeń konstruktorów ma ono służyć do przygotowywa-nia młodych kierowców wyścigowych do debiutu w klasie formuł. Kei Sport umożliwia młodym kierowcom - nawet zupełnie pozbawionym doświadczenia w wyścigach - testowanie osiągów i własności jezdnych samochodu bazują-cego na konstrukcjach typowych dla wyścigówki Formuły 1.Pojazdy Formuły Suzuki Kei Sport napędza 3-cylindrowy silnik pochodzący z modelu Suzuki Kei, o pojemności skokowej 658 ccm, rozwijający moc 64 KM (47 kW) przy 6500 obr./min oraz osiągający maksymalny moment obrotowy 106 Nm przy 3500 obr./min. Samochód wyposażony jest w manualną, pięciobiegową skrzynię biegów. Konstrukcję nośną pojazdu tworzy stalowa rurowa rama przestrzenna. Cały samochód waży zaledwie 410 kg.Formuła Suzuki Hayabusa to już bardziej skomplikowany samochód. Kierowcy mający już jakieś doświadczenia wyścigowe, na przykład z samochodem Formuła Suzuki Kei Sport, mogą zasmakować prawdziwie wyścigowych doznań w pojeździe Formuła Suzuki Hayabusa. Zapewniający przeżycia zbliżone do bolidu F1 samochód Formuła Suzuki Hayabusa będzie dostępny w Japonii za kwotę odpowiadającą 27 tysiącom euro. Weźmie udział w trzech wyścigach serii One Make Race Series w roku 2001.Ważąc zaledwie 430 kg i mając do dyspozycji osiągi silnika Hayabusy (129 kW/175 KM), 1,3-litrowa Formuła Suzuki Hayabusa szokuje fantastycznymi przyspieszeniami, niesamowicie wysokim stosunkiem mocy do masy oraz doskonałymi własnościami jezdnymi. Konstrukcję ma podobną do niższej kategorii (rurowa rama przestrzenna), ale moc znacznie silniejszego silnika przenoszona jest przez sześciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów. Maksymalną prędkość określa się na 230 km/godz.W rajdowych mistrzostwach strefy Azji i Pacyfiku Suzuki czterokrotnie w latach 1995-1998 zdobyło puchar w kategorii kierowców Formuły 2. Sięgnęło także po zwycięstwo w punktacji producentów.Teraz w rajdach główną bronią Suzuki jest model Ignis Super 1600. Samochód ten przygotowywano z myślą o startach w mistrzostwach świata kategorii Super 1600. To pierwszy japoński pojazd w tej klasie. Jego silnik bazuje na jednostce M 13A, którą powiększono do 1597 ccm. Zgodnie z obowiązującą rajdową modą Ignis otrzymał sekwencyjną, sześcioprzełożeniową skrzynię biegów.Liderem rajdowego zespołu jest Nobuhiro Tajima, znany ze startów w słynnym wyścigu górskim Pikes Peak. Firma spodziewa się, że za kierownicami Ignisów pojawi się wielu młodych kierowców.
Galeria zdjęć
Szansa dla młodych
Szansa dla młodych
Szansa dla młodych
Szansa dla młodych