Szesnastu wystawców, w tym sześć koncernów motoryzacyjnych, które dostarczyły samochody do jazd. Skoda, Hyundai, Opel, Mazda, Tata i Volvo. Ale najważniejsi byli uczestnicy, czyli fleet managerowie, dyrektorzy finansowi, prezesi firm. Na szkolenie zjechało ich do Wrocławia sześćdziesięcioro, w tym z tak odległych miejscowości jak Olsztyn, Lublin, Gdańsk czy Warszawa.

Pierwszy dzień rozpoczął wykład Ireneusza Tymińskiego, który w formie warsztatów omówił bezpieczeństwo auta firmowego w oparciu o politykę samochodową. Ciekawostką był fakt, że uczestnicy pracowali w grupach i każda z grup miała za zadanie przedstawić jeden z czterech punktów programu bezpieczeństwa: nagrody, kary, prewencja i konsekwencja.

Pierwszy dzień, to także część praktyczna. Pod czujnym i srogim spojrzeniem instruktorów doskonalenia techniki jazdy z Polskiego Stowarzyszenia Motorowego na autodromie Rakietowa można było zapoznać się z samochodami. Szczególnie dużą atrakcją były modele Tata Indica, nowiutkie Volvo S60, Skoda Octavia RS, czy Mazda CX7. W jazdach uczestniczyły również auta Długodystansowego Testu Flotowego magazynu Fleet - Renault Megane Grandtour i Skoda Yeti Ambition 1.2 TSI.

Po kilku godzinach jazd wszyscy komfortowo zostali dowiezieni do hotelu, już czekał na nich psycholog bezpieczeństwa w ruchu drogowym, a zarazem ostatni tego dnia prelegent, Waldemar Chromiński, który opowiedział, o zachowaniach za kierownicą.

Drugi dzień szkolenia, to maraton wiedzy prawno podatkowej. Andrzej Dębiec i Zbigniew Marczyk z kancelarii prawniczej Hogan Lovells to jedni z najlepszych, jeżeli nie najlepsi praktycy w dziedzinie prawa podatkowego i finansowego. Przez cały dzień opowiadali i odpowiadali na pytania z zakresu odpowiedzialności zarządu za auto firmowe. A czy można o tym mówić ciekawie, tak, że uczestnicy sami proszą o przedłużenie wykładu do 19 i sami uciszają się na sali, żeby absolutnie nie stracić niczego z wykładu i proszą, żeby jeszcze nie losować nagród, bo jest wykład? Można! Za rekomendację niech posłuży opinia jednego z uczestników - Skąd wzięliście takich fachowców? Na pytanie, czy faktycznie są dobrzy, padła następująca odpowiedź: "Dobry to jestem ja - oni są genialni."

Drugi dzień zakończyło losowanie atrakcyjnych nagród dostarczonych przez sponsorów, firmy PKN Orlen, Inter-Team Fleet Management, ING, Masterlease i V-Motors. Także organizatorzy mieli dla wszystkich małe, chociaż bardziej adekwatne byłoby określenie - duże podarki. Dwulitrowe butle niepasteryzowanego piwa z browaru Spiż nie były przypadkowe. To właśnie tam, w jedynym w mieście czynnym browarze odbyła się kolacja, której długo nie zapomni chyba nikt z gości.

Organizatorzy już teraz zapraszają 23 listopada do Ożarowa Mazowieckiego, na największe flotowe targi w Polsce Fleet Market 2010.