W miarę upływu czasu przybywało wersji nadwoziowych (por. historia modelu) i konkurentów, którzy dostrzegli, że lekkie pojazdy z napędem na cztery koła mogą liczyć w Europie na spore grono odbiorców.Co zadecydowało o powodzeniu tego auta? Niewątpliwie jego wszechstronność: RAV4 łączy komfort kompaktowego samochodu osobowego z możliwością poruszania się poza utartymi szlakami. Ale także coś jeszcze: ten samochód stał się manifestacją stylu życia jego użytkowników - aktywnego, radosnego, nie skrępowanego konwencjonalnym myśleniem. Nie bez znaczenia była także dobra opinia o niezawodności Toyot.Nowy model, przedstawiony po raz pierwszy na ostatnim salonie genewskim, korzysta z ugruntowanej pozycji poprzednika. Konstruktorzy i styliści zajęli się głównie udoskonalaniem techniki i unowocześnianiem kształtów rekreacyjnej Toyoty.Druga generacja RAV4 jest jednak samochodem zupełnie nowym. Z zewnątrz sprawia wrażenie dojrzalszego, lepiej przemyślanego i bardziej dopracowanego. Masywny przedni spoiler z dużym wlotem powietrza wygląda solidnie. Wyrazisty przód z przetłoczeniami blachy na masce i błotnikach, charakterystyczną osłoną chłodnicy i lekko skośnymi reflektorami nawiązuje stylistycznie do poprzednika. Uwagę zwracają także szerokie zaokrąglone listwy boczne i wystające nakładki na błotniki. W sumie sylwetka, zarówno krótkiej wersji trzydrzwiowej, jak i przedłużonej pięciodrzwiowej prezentuje się bardzo korzystnie.W stosunku do poprzednika auto nieco urosło. Długość trzydrzwiowego RAV-a zwiększyła się o 145 mm, 5-drzwiowego - o 130, szerokość w obu wersjach o 40 mm, a rozstaw osi o 80 mm. W rezultacie wnętrze stało się bardziej przestronne. Uzyskało także na wzór vana możliwość swobodniejszego kształtowania w zależności od aktualnych potrzeb podróżnych: tylne fotele można przesuwać, składać w całości lub tylko oparcie, można je także wymontować, powiększając znacznie przestrzeń bagażową.W nowym kokpicie uwagę zwracają okrągłe zegary z białymi cyferblatami i metalowymi obwódkami. Na pochwałę zasługuje rozmaitość schowków, uchwytów i półek. Układ nawigacji satelitarnej, aparatura audio i klimatyzacja automatyczna stanowią wyposażenie dodatkowe.RAV4 dostępny będzie w dwóch wersjach silnikowych 1.8 i 2.0. Obie jednostki mają po 16 zaworów i pracują w toyotowskim systemie zmiennych faz rozrządu VVT-i, pozwalającym na osiągnięcie wyższej mocy, lepszego momentu obrotowego w zakresie średnich prędkości obrotowych i niższego przeciętnego zużycia paliwa. Standardowo w RAV-ie instalowana jest pięciobiegowa przekładnia manualna, w wersji 2.0 opcjonalnie oferowany jest czterostopniowy automat. W wariancie 1.8 napęd przenoszony jest na przednie koła, w 2.0 permanentnie na obie osie.Jak na komfortowy SUV przystało, RAV4 otrzymał niezależne zawieszenie wszystkich kół. W wersji 5-drzwiowej instalowane są cztery hamulce tarczowe, 3-drzwiowej - z przodu tarcze, z tyłu bębny. Standardowy rozmiar opon RAV-a: 215/70 R 16.W wyposażeniu zwiększającym bezpieczeństwo znajdziemy ABS z EBD (podział siły hamowania), dwie czołowe poduszki powietrzne, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa na wszystkich miejscach i system aktywnych zagłówków, zmniejszający ryzyko wystąpienia urazów kręgosłupa w wyniku uderzeń w tył auta.Nowy RAV4 wejdzie na europejskie rynki latem, wtedy znane będą także szczegóły oferty na nasz rynek.