Startował Polonezem, a później Nissanem Sunny GTi, Skodą Felicią Kit Car, Fordem Pumą Kit Car i Seatem Ibizą. Już po pierwszych startach dały się słyszeć głosy specjalistów, wróżących Łukaszowi wspaniałą karierę. Zaczęły pojawiać się pierwsze dobre wyniki. W 1997 roku zajął czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski samochodów napędzanych na jedną oś, rok później był piąty. W roku 1999 triumfował w klasie A-6 podczas silnie obsadzonego Rajdu Polski (zajmując wysokie 10 miejsce w klasyfikacji generalnej imprezy) i podczas Rajdu Warszawskiego.Naprawdę duże sukcesy przyszły jednak w sezonie 2000, kiedy to Łukasz rozpoczął starty w klasie N-4 za kierownicą Mitsubishi Lancer Evo VI. Rajd Warszawski - tak udanego debiutu chyba nikt się nie spodziewał - zwycięstwo w grupie N i czwarte miejsce w generalce. Rajd Krakowski i powtórka wyniku z Warszawy. Życiowy sukces przyniósł Rajd Polski. Łukasz wygrywa N-kę i zajmuje 5 miejsce w bardzo mocnej międzynarodowej stawce. W klasyfikacji generalnej kierowców polskich jest trzeci! Następny Rajd Elmot przynosi chwile goryczy. Dyskwalifikacja z powodu niezgodności samochodu z regulaminem technicznym. Kolejny start - Rajd Kormoran - i znowu doskonała jazda. Niestety, tym razem awaria samochodu powoduje ogromną stratę, którą udaje się potem tylko częściowo zniwelować - trzecie miejsce w N-ce i siódme w rajdzie. Olbrzymią niespodzianką dla kierowcy po tym starcie było z pewnością zaproszenie na pierwsze jazdy za kierownicą samochodu WRC. Seat, przy okazji podolsztyńskich szutrowych testów przygotowującego się do startu w Finlandii Raphaela Sperrera, dał szansę spróbowania swych sił w Cordobie WRC Evo II obiecującemu młodzieńcowi z Wisły. Łukasz wypadł bardzo dobrze, potwierdzając opinie o swym dużym talencie. Debiut Sztuki za kierownicą Seata Cordoby WRC nastąpił już podczas Rajdu Karkonoskiego i przyniósł czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej.Sezon 2001 Łukasz Sztuka rozpoczyna od podpisania długoterminowego kontraktu z Fundacją Wspierania Automobilizmu. Umowa ta gwarantuje zawodnikowi pełny cykl startów w rajdowych mistrzostwach Polski Seatem Cordobą WRC w barwach Shell Helix Seat Sport Polska.Pierwszy tegoroczny start, Zimowy Rajd Dolnośląski, Łukasz ukończył na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej. Druga eliminacja, Rajd Elmot, nie była szczęśliwa. Lepiej powiodło się podczas kolejnych startów. Czwarte miejsce w Krakowie i trzecie w Rajdzie Polski. W tych imprezach miejsce etatowego pilota Łukasza, Zbigniewa Cieślara, zajął Szwed Per Carlsson. Ten doświadczony zawodnik pomógł Sztuce w dopracowaniu opisów tras, a także przekazał mu część swej ogromnej rajdowej wiedzy. Po dwóch wspólnych startach Carlsson tak podsumował naszego kierowcę: "Łukasz zrobił ogromne postępy. Jest jeszcze bardzo młody, jednak ma już spore doświadczenie rajdowe. Myślę, że jeśli dalej będzie tyle pracował, to powinien w tym sporcie osiągnąć bardzo wiele. Ma ogromny potencjał, a co najważniejsze - głowę na karku."
Galeria zdjęć
Szwedzka edukacja
Szwedzka edukacja
Szwedzka edukacja