Ale to tylko początek. Do 2010 roku szwedzka marka całkowicie odświeży swój wizerunek i planuje ostrą rywalizację w segmencie premium z Audi, BMW, Lexusem i Mercedesem.Trend ten widać w drugim wcieleniu S60, które ujrzy światło dzienne w roku 2006. Dotychczasowy model nie odgrywał dużej roli w klasie średniej. Powód? Był zbyt mały, oferowany w jednym wariancie nadwoziowym i relatywnie drogi. Szwedzi wzięli sobie te uwagi do serca i następca ma oferować pod tymi względami znacznie więcej. Co ciekawe, wynika to pośrednio z nowej strategii pozycjonowania kombi. Zamiast dotychczasowych dwóch modeli (V50 i V70) Volvo chce mieć teraz trzy w każdej klasie, w parze z limuzynami (system ten sprawdzał się już w przypadku modeli 760 i 960). Dlatego też w rok po debiucie drugiej generacji S60 na rynku pojawi się następca V70. Obydwa auta będą nieco dłuższe od dotychczasowych i podzielą się podzespołami w znacznie szerszym zakresie niż obecnie. W ich konstrukcji zostanie zastosowana platforma C1. Występuje ona w dwóch wersjach: mniejsza wykorzystywana jest w Fordzie Focusie, Maździe 3 i Volvo S40/V50, większa m.in. w Fordach Mondeo, Galaxy i właśnie S60/V70. Później na jej bazie zbudowane zostaną także kolejne generacje Freelandera, Jaguara X-Type'a i nowe Volvo XC50.Szwedzkie auta dostaną też mocniejsze jednostki napędowe charakteryzujące się nie tylko lepszymi osiągami, lecz także bardziej ekonomicznym zużyciem paliwa. W topowych wersjach pojawi się m.in. 5-cylindrowy, turbodoładowany diesel o mocy 200 KM, a w modelu S60R AWD 300-konna jednostka benzynowa. Niektóre silniki 6-cylindrowe zastrzeżone dotychczas dla limuzyny S80 zostaną przejęte do klasy średniej Volvo. Istotną zmianą będzie wprowadzenie do oferty silnika 8-cylindrowego, stosowanego dotychczas tylko w najdroższej wersji SUV-a XC90. Silnik ten o pojemności 4,4 l to konstrukcja opracowana przyudziale japońskiej Yamahy. Osiąga moc 315 KM. W przyszłości - początek roku 2009 - planowane jest rozpoczęcie seryjnej produkcji S60 i V70 z napędem hybrydowym. Niezbędną technologię dostarczy do tego Ford.Większy nacisk Volvo chce położyć na komfort i elegancję. Nowa stylistyka modeli wyróżnia się ciekawym kształtem reflektorów, bardziej smukłą linią boczną i większą ilością uszlachetniających wygląd chromowanych detali. Powinna spodobać się klientom.Dla bardziej wymagających koncern szykuje jeszcze kilka niespodzianek. W przyszłym roku na rynek trafią kompaktowy SUV XC50 oraz nowe S80, a pod koniec 2007, zgodnie z nową strategią, do pary kombi V90. W planach są roadster, pikap i sportowa limuzyna oznaczona symbolem S100.