Licząca obecnie 9,05 km trasa pozwoli więc zaoszczędzić na tym odcinku ok. 30 minut. Dwujezdniowa droga z bezkolizyjnymi węzłami, na której można jechać (przepisowo) z prędkością 100 km/h, zastąpi miejskie uliczki najeżone skrzyżowaniami ze światłami i ograniczeniami prędkości. Mająca po 3 pasy ruchu na każdej jezdni może w ciągu godziny przepuścić w każdą stronę 5 tys. aut. W tej chwili rozpoczęto budowę DTŚ przez śródmieście Katowic. W planach jest budowa dwóch nowych ulic biegnących prostopadle do "średnicówki". Jeszcze w tym roku możliwy będzie dzięki nim przejazd do budowanego odcinka autostrady A-4. Ten szlak ma pełnić rolę obwodnicy śródmieścia Katowic na czas budowy wschodniego odcinka DTŚ, który ma zostać zakończony w 2005 roku. Wszystko wskazuje na to, że termin ten będzie dotrzymany. Umowy kredytowe z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym zapewniają płynne finansowanie. Minister transportu w rządzie Jerzego Buzka Jerzy Widzyk zapewniał, że ta budowa jest odporna na dziury budżetowe. Zaledwie kilkanaście procent funduszy pochodzi z budżetu państwa. Większość to środki pomocowe. Cała trasa z Katowic do Gliwic ma być gotowa w 2008 roku. (J. S.)
Szybciej przez Śląsk
W połowie września zakończono I etap budowy Drogowej Trasy Średnicowej w Katowicach. Od ulicy Brackiej w Katowicach do ronda w Rudzie Śląskiej można teraz dojechać w ciągu 10 minut.