Logo
WiadomościAktualnościSzybko, za szybko

Szybko, za szybko

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

W ubiegłym roku Janusz Kulig pechowo przegrał Rajd Polski z Henrikiem Lundgaardem. Strata po przebiciu opony była nie do odrobienia.

Szybko, za szybko
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Szybko, za szybko

Po pierwszych odcinkach specjalnych 58 Rajdu Polski wydawało się, że to co nie udało się w minionym sezonie, teraz zostanie zrealizowane. Janusz Kulig zaczął w swoim stylu. Błyskawicznie objął prowadzenie i systematycznie powiększał przewagę nad następnymi załogami.Na drugim miejscu bezpiecznie jechał Leszek Kuzaj, a o trzecią pozycję walczyli Krzysztof Hołowczyc, zmagający się z defektami Peugeota, i świetnie sobie radzący na trasach naszej eliminacji mistrzostw Europy o najwyższym współczynniku 20 Tomasz Kuchar. Bardzo szybki był również Łukasz Sztuka, pilotowany przez doświadczonego Szweda Pera Carlssona, który wygrał dwa odcinki specjalne, ale przebita opona na najdłuższym odcinku specjalnym drugiego dnia pozbawiła go szansy na walkę o wyższe miejsca.Z czołówki najszybciej odpadł Krzysztof Hołowczyc. Już od drugiego odcinka specjalnego zmagał się z pojazdem. W jego Peugeocie 206 WRC zepsuło się wspomaganie układu kierowniczego. Przy nawrotach, w kręceniu kierownicą, musiał pomagać mu Maciej Wisławski. Potem doszły jeszcze problemy z aktywnym dyferencjałem. W końcu doprowadziło to do wycofania się załogi po ostatnim oesie drugiego dnia rajdu.Przed ostatnim etapem Janusz Kulig wyprzedzał o 48,2 sekundy Leszka Kuzaja. Dla niektórych było już po rajdzie. I wtedy dopiero zaczęło się dziać.Na siedemnastym odcinku specjalnym Źdanów-Opolnica w Fordzie Focusie WRC załogi Janusz Kulig i Jarosław Baran doszło do przedziurawienia opony. W ten sposób lider stracił ponad minutę i spadł na drugie miejsce ze stratą 11 sekund. Do końca rajdu pozostały zaledwie trzy odcinki specjane. Na pierwszym Janusz Kulig odrobił do Leszka Kuzaja cztery sekundy. Na następnym Jodłownik-Srebrna Góra niestety było za szybko i załoga Marlboro Ford Mobil 1 wypadła z trasy. Był to bardzo groźny wypadek; samochód został niemal doszczętnie rozbity, na szczęście zawodnikom nic się nie stało.Zwycięzcami 58 Rajdu Polski zostali Leszek Kuzaj i Andrzej Górski. Kuzaj za wygranie imprezy otrzymał 200 punktów do mistrzostw Europy i, co więcej go cieszy, 20 punktów w mistrzostwach Polski. Po tym zwycięstwie kierowca teamu Mocne Rally znacznie zwiększył swe szanse na mistrzostwo kraju.W grupie N, podobnie jak Janusz Kulig, wystartowali jego uczniowie: Michał i Grzegorz Bębenkowie. Oni też szybko objęli prowadzenie i potem spokojnie kontrolowali sytuację na trasie. Drugie miejsce zajął Sebastian Frycz. Na dwóch ostatnich pętlach rajdu mocno gonił go Marcin Turski, który znów pechowo stracił szansę na wyższe miejsce po dwukrotnym przebiciu opon. Być może ten pościg o drugą pozycję przyniósłby mu powodzenie, gdyby nie odwołanie odcinka numer dziewiętnaście, Jodłownik-Srebrna Góra, po groźnym wypadku Janusza Kuliga.W pucharowej rywalizacji Fiatów Seicento wygrali Adam Pol z Patrykiem Olejniczakiem przed Robertem Romuzgą i Sławomirem Szynalikiem.58 Rajd Polski w odróżnieniu od kilku poprzednich imprez został bardzo sprawnie przeprowadzony. Wiele, co było zauważalne na trasie, zrobiono dla poprawienia bezpieczeństwa zarówno widzów, jak i zawodników.58 Rajd Polski: 1. Leszek Kuzaj/Andrzej Górski (Toyota Corolla WRC) 2.42.01,6; 2. Tomasz Kuchar/Maciej Szczepaniak (Toyota Corolla WRC) + 46,5; 3. Łukasz Sztuka/Per Carlsson (Seat Cordoba WRC Evo III) + 4.51,7; 4. Michał Gargulak/Jirzi Malczik (Słowacja/Mitsubishi Lancer Evo VI) + 713,5; 5. Michał Bębenek/Grzegorz Bębenek (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 10.13,3; 6. Austin McHale/Brian Murphy (Irlandia/Toyota Corolla WRC) + 11.05,6; 7. Sebastian Frycz/Maciej Wodniak (Mitsubishi Lancer Evo V) + 12.16,8 (1 miejsce w grupie N); 8. Marcin Turski/Dariusz Burkat (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 12.29,8; 9. Paweł Dytko/Tomasz Dytko (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 14.03,1; 10. Tomasz Czopik/Łukasz Wroński (Mitsubishi Lancer Evo VI) + 14.21,5.Klasyfikacja rajdowych mistrzostw Polski po czterech eliminacjach: 1. Leszek Kuzaj 56, 2. Krzysztof Hołowczyc 47, 3. Janusz Kulig 38, 4. Łukasz Sztuka 34, 5. Tomasz Kuchar 33, 6. Sebastian Frycz 30, 7. Paweł Dytko 24, 8. Michał Bębenek 22, 9. Marcin Turski 15, 10. Michał Uliarczyk 8.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: