Logo

Tańszy Touran?

Jeszcze nie tak dawno jazda samochodem dostawczym nie była przyjemnością. Takich aut poszukiwali głównie rzemieślnicy.

Tańszy Touran?
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Tańszy Touran?

Ale czasy się zmieniły - teraz vany są w modzie. Trzeba jednak przyznać, że zmieniły się również samochody dostawcze. To już nie spartańsko wyposażone "blaszanki" osadzone na najprostszym podwoziu, ale całkiem przyzwoicie wyposażone pojazdy, których codzienna eksploatacja niewiele odbiega od tego, czego można by oczekiwać po aucie osobowym. Nowy Caddy doskonale wpisuje się w ten trend. W wersjiosobowej ma przeszklone, przestronne wnętrze, składaną tylną kanapę, układ wentylacyjny zapewniający przyzwoite warunki podróżowania nawet pasażerom jadącym z tyłu. W aucie użytkowym nikogo już nie dziwi wspomaganie kierownicy, elektrycznie podnoszone szyby i centralny zamek. Proste, ale solidneCo pozostało w Caddym z klasycznego auta dostawczego? Przede wszystkim tylne zawieszenie. Jak w prawdziwej ciężarówce dostawczy Volkswagen ma z tyłu sztywną oś zawieszoną na resorach piórowych. W osobowej wersji Life jest ona wprawdzie dostrojona bardziej komfortowo niż w odmianach typowo użytkowych, jednak nierówności drogi dają się pasażerom we znaki. Taka prosta konstrukcja ma pewne zalety w porównaniu ze stosowaną w Golfie osią wielowahaczową. Lepiej znosi duże obciążenia i jest znacznie tańsza w produkcji. Przy bardziej dynamicznej jeździe kierowcy z pewnością docenią zalety dostępnego opcjonalnie układu przeciwpoślizgowego ESP. Nowy Caddy powstał na bazie piątej generacji Golfa. W porównaniu z głównymi konkurentami - Peugeotem Partnerem, CitroĎnem Berlingo i Renault Kangoo - oferuje znacznie więcej miejsca we wnętrzu. Pokrewieństwo z Golfem i Touranem jest widoczne już na pierwszy rzut oka. Trudno się temu dziwić, w końcu z tych właśnie modeli pochodzi ponad 50 proc. części zastosowanych w tym aucie. Czytelne, okrągłe zegary, ergonomiczne przełączniki i chromowane klamki zostały przejęte bez zmian z modeli osobowych. Wariant praktycznyPowstaje więc pytanie, czy Caddy nie jest sensowną alternatywą właśnie dla Golfa lub Tourana? W końcu poza archaiczną konstrukcją tylnego zawieszenia niewiele go różni od tych modeli. Z całą pewnością Caddy jest znacznie praktyczniejszy. Przesuwne drzwi po obu stronach i przestrzeń ładunkowa mieszcząca maksymalnie 2239 litrów bagażu sprawiają, że auto jest naprawdę wszechstronne. Po złożeniu tylnej kanapy bez żadnych problemów do środka zmieszczą się np. rowery.Z racji sporej masy własnej auta silnik 1.9 TDI o mocy 104 KM nie zapewnia oszałamiających osiągów. Kultura pracy turbodoładowanej jednostki wyposażonej w pompowtryskiwacze pozostawia również sporo do życzenia, podobnie zresztą jak w innych modelach koncernu. Na polskim rynku osobowy Volkswagen Caddy pojawi się w lipcu. Ceny nie sąjeszcze znane, jednak jeżeli będą konkurencyjne, można oczekiwać dużego zaintetesowania nowym modelem.

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy: