W dniu 9 września 2010 roku w Monzy w przepięknej Villa Reale, kierowcy stajni Ferrari - Fernando Alonso oraz Felipe Massa, odebrali kluczyki do dwóch egzemplarzy Abartha 695 Tributo Ferrari - najszybszej jak dotąd "pięćsetki" przeznaczonej do jazdy po drogach publicznych.
Nowy Abarth 695 Tributo Ferrari cementuje związek pomiędzy samochodami spod znaku Skorpiona i tymi z Maranello. Jest to wzajemna relacja opierająca się na niezliczonych podobieństwach, takich jak fascynacja prędkością, duch współzawodnictwa, dbałość o szczegóły czy niepowtarzalny włoski styl.
Osiągi modelu 695 Tributo Ferrari gwarantuje silnik 1.4 Turbo T-Jet 16v - ostatnio zmodyfikowany i uzyskujący moc ponad 180 KM - połączony ze skrzynią biegów Abarth Competizione z elektromechaniczną przekładnią, która umożliwia zmianę biegów za pomocą inspirowanych wyścigami łopatek, umieszczonych przy kierownicy. Rozwiązanie to, dzięki skróceniu czasu zmiany biegów, pozytywnie wpływa na osiągi. Nadwozie ma kolor „Czerwony Corsa" z detalami w szarym kolorze i wzbogacone jest elementami z włókna węglowego.
Ta ekskluzywna i limitowana seria samochodu, dostępna jest w sprzedaży od lipca 2010 roku, i zebrano już ponad 600 zamówień, z których połowa pochodzi z państw takich jak Wielka Brytania, Francja i Niemcy. Aby potwierdzić swoje zamiary dotyczące podtrzymania i rozpowszechnienia tego projektu na poziomie międzynarodowym, od dziś Abarth uruchamia stronę internetową poświęconą temu modelowi: www.abarth695tributoferrari.com.
Karl Abarth i Enzo Ferrari - dwa wielkie nazwiska, które z pasją i poświęceniem, przyczyniły się do stworzenia znanej na całym świecie legendy włoskiej rywalizacji sportowej. Dwie prawdziwie wielkie osobowości, które przebyły podobną drogę - od kierowcy, konstruktorów marek, które codziennie potwierdzają swoje miejsce w światowej motoryzacji.