Będzie to między innymi zoptymalizowany system klimatyzacji, nowoczesny system okablowania i innowacyjny system zawieszenia, przyczyniający się do zmniejszenia wagi samochodu, a tym samym do ograniczenia ilości szkodliwych substancji emitowanych do atmosfery.

„Redukcja całkowitej wagi pojazdu, przyczynia się w znacznym stopniu do obniżenia poziomu emisji dwutlenku węgla. Z tego powodu, redukcja wagi stała się czynnikiem bardzo ważnym dla producentów samochodów, nawet tak luksusowych marek, jaką jest Ferrari”, stwierdził Ron Pirtle, prezes działu Powertrain Systems i prezes Delphi w Europie. „Zarówno system klimatyzacji Delphi, jak i układ architektury elektryczno-elektronicznej pomagają w osiągnięciu redukcji wagi samochodu. To pozwala na obniżenie poziomu emisji i zużycia paliwa, przy jednoczesnym zachowaniu luksusowego charakteru i znakomitych osiągów, z których znane jest Ferrari”.

Zoptymalizowany system klimatyzacji spełnia wymagania dla wysokich osiągów

Delphi współpracowało ściśle z inżynierami z Ferrari nad opracowaniem kompletnego systemu klimatyzacji dla modelu 458 Italia, takiego, który zapewniałby nie tylko najwyższy poziom komfortu pasażerów, ale byłby przy tym lekki. Zainstalowany w modelu 458 Italia, nowy system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC) firmy Delphi zapewnia innowacyjne, dwu-strefowe ogrzewanie, wentylację i klimatyzację, zaprojektowane specjalnie tak, by zoptymalizować wagę układu, ilość miejsca potrzebną do jego zainstalowania i intrfesjy użytkownika. System jest również wyposażony w najnowszej generacji kompresor firmy Delphi o zmiennej charakterystyce, wyposażony w oszczędzający energię, siedmiotłokowy mechanizm o płynnej charakterystyce zmienności, zintegrowany z oprogramowaniem służącym do sterowania systemem klimatyzacji, pozwalający na optymalizację oszczędności paliwa i dostępnej mocy silnika.

Końcowy efekt tych prac pozwolił na zbudowanie przez Delphi systemu HVAC przeznaczonego dla samochodu Ferrari 458 Italia, który jest o 36% lżejszy od swojego poprzednika, a którego zdolność chłodzenia wzrosła o 15%.Dla kierowców oznacza to zmniejszenie zużycia paliwa bez obniżenia komfortu w kabinie pojazdu.

Delphi dostarcza technologie służące do sterowania warunkami klimatycznymi do Ferrari od roku 1992.

W modelu Ferrari 458 Italia, Delphi kontynuuje również długoletnią współpracę z firmą Ferrari, w charakterze głównego dostawcy architektury elektryczno-elektronicznej (E/E). Od początku lat 90-tych koncern Delphi współpracuje z Ferrari przy wspólnym opracowywaniu i wspólnym projektowaniu systemów i komponentów E/E, by spełnić bardzo wysokie wymagania Ferrari dotyczące ich jakości i osiągów. Model 458 Italia jest wyposażony w wiązki elektryczne wykonane z bez-halogenowych, ultra-cienkościennych, wysoce trwałych kabli, posiadających znacznie cieńszą i lżejszą izolację niż tradycyjne kable. Produkt, który może być poddany recyklingowi i który jest przyjazny dla środowiska naturalnego, wolny od niebezpiecznych halogenów oraz niemal dwukrotnie bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne i wyjątkowo odporny na przetarcie. Wykorzystanie takich właśnie kabli umożliwia zredukowanie rozmiaru i ciężaru wiązki, co w efekcie daje obniżenie ilości CO2 emitowanego przez samochód.

Izolacja wykonana z bez-halogenowych, ultra-cienkościennych kabli Delphi jest o połowę cieńsza niż w przypadku tradycyjnych kabli — 0,2 mm wobec 0,4 mm — ma grubość około dwóch kartek papieru, co pozwala na redukcję wagi wiązki o 27% i redukcję jej rozmiarów o 47%, w porównaniu z kablami cienkościennymi.

Ulepszona reakcja zawieszenia po zastosowaniu systemu MagneRide

Nowe Ferrari 458 Italia będzie wyposażone w najnowszą wersję zawieszenia MagneRide™ opracowanego przez Delphi. System został ulepszony, tak by w jeszcze krótszym czasie reagował na zmiany warunków drogowych, poprawiając już istniejące najwyższe standardy jazdy i przyczepności, którymi charakteryzują się samochody Ferrari.

„Nowy, elektroniczny moduł sterujący Delphi (ECU), w połączeniu ze zaktualizowanym oprogramowaniem, pozwolił na dalsze ulepszenie już wysoce czułego systemu”, stwierdził Doug Carson, dyrektor ds. inżynierii w dziale Delphi inżyniera zawieszenia. „Uważamy, że MagneRide jest nadal najszybciej reagującym, najpotężniejszym, zmiennym systemem zawieszenia dostępnym na rynku”.

MagneRide praktycznie eliminuje konieczność osiągania tradycyjnego kompromisu pomiędzy osiągami i przyczepnością a komfortem jazdy. Wykorzystując chronione patentem amortyzatory, wypełnione opracowanym i będącym własnością firmy płynem magnetyczno-reologicznym, system umożliwia lepsze dostosowanie funkcji amortyzowania i szybszą reakcję niż systemy regulowanego zawieszenia oparte na układach zaworów. To oznacza lepszą przyczepność samochodu, zarówno jeśli chodzi o stabilność na zakrętach [turn-in stability], jak i stabilność wzdłużną [yaw stability] — oraz znakomitą izolację od warunków drogowych, co w efekcie podnosi komfort jazdy. Kierowcy będą również znacznie lepiej czuć drogę i zauważą większą precyzję układu kierowniczego i lepszą kontrolę nad pojazdem – nawet przy największych szybkościach.

Przy opracowywaniu nowego modelu 458 Italia, inżynierowie Delphi i Ferrari współpracowali nad opracowaniem systemu, który zapewni najlepsze możliwe osiągi.