Celem testu jest zbadanie wpływu biokomponentów na elementy silnika, jego osiągi, wielkość zużycia paliwa oraz emisję toksycznych związków w spalinach. Benzyna zawiera dodatek 4,5-5 procent bioetanolu (odwodniony alkohol etylowy, produkowany z surowców rolniczych). Polski Koncern Naftowy "Orlen" przygotował trzy tony benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 z zawartością bioetanolu. Paliwo jest tankowane na terenie paliwowej bazy magazynowej w Mościskach pod Warszawą.Fiat Punto drugiej generacji z 2001 roku wyposażony został w silnik o poj. 1,2 l i mocy 60 KM. Zanim auto stanęło do testu, miało na liczniku 41 tys. km. W obecności rzeczoznawcy Polskiego Związku Motorowego oraz dziennikarza "Auto Świata" wykonanoekspertyzę silnika. Zbadano jego moc oraz moment obrotowy. Sprawdzono także ciśnienie sprężania w cylindrach i skład spalin oraz wykonano dokumentację zdjęciową elementów rozebranego silnika. Dwaj kierowcy testujący Punto codziennie przemierzają trasę długości 300-400 km. Ich zdaniem samochód zachowuje się bezproblemowo. Średnie zużycie paliwa jest takie samo, jak podczas eksploatacji na zwykłej benzynie i wynosi 6,5 l/100 km. Po przejechaniu 30 tys. km stopień zużycia jednostki napędowej oceni specjalistyczny warsztat samochodowy Chojnacki Motor System.
Test: już 10 tysięcy km na bioetanolu
Samochód "Auto Świata" i "Newsweeka" zasilany biopaliwem przejechał już 10 tys. km.
Auto Świat
Test: już 10 tysięcy km na bioetanolu