Oceniając organizację salonu, sprawdzaliśmy m.in. godziny otwarcia (punktując dodatkowo za niedziele), oznakowanie dojazdu do salonu, wolne miejsca parkingowe dla klientów. W salonie nasi ankieterzy zwracali uwagę na czystość wnętrza i ekspozycję aut. Mieli za zadanie sprawdzić m.in., czy można wsiąść do auta, zajrzeć do bagażnika, czy w salonie dostępne są foldery, ulotki i cenniki aut.W kategorii "jakość obsługi" można było zdobyć 100 pkt. Bardzo szczegółowo ocenialiśmy zachowanie sprzedawców. Sprawdzaliśmy, w którym momencie po pojawieniu się klienta sprzedawca podchodził do niego, jak był ubrany, czy przedstawił się, a nawet to, czy wymieniając swoje nazwisko, uśmiechnął się. Rozmowa klienta ze sprzedawcą oraz prezentacja produktu to kolejne ważne punkty w naszym kwestionariuszu testu salonów. Ocenialiśmy, jak sprzedawca zajmował się klientem, czy mówiąc o samochodzie, posługiwał się jasnym, zrozumiałym językiem, czy starał się poznać potrzeby klienta.Oceniając prezentację samochodu, nasi ankieterzy zwracali uwagę na to, czy sprzedawca demonstrował działanie różnych mechanizmów i rozwiązań, czy zachęcał klienta do samodzielnego wypróbowania, jak one działają, czy przedstawiał różne wersje silnikowe, wyposażeniowe itp. Wyniki tegorocznego Testu Salonów znajdziesz w najnowszym wydaniu Auto Świata
Test salonów. Czyli gdzie klient czuje się jak król?
To już nasz piąty Wielki Test Salonów. Co roku, w maju, nasi ankieterzy rozjeżdżają się po kraju i wcielają w role tajemniczych klientów. Odwiedzają autoryzowane salony sprzedaży samochodów, oceniają ich wygląd, prowadzą rozmowy ze sprzedawcami w sprawie zakupu samochodu, odbywają jazdy próbne. Aby ocena każdego salonu była maksymalnie obiektywna, nasi ankieterzy mieli za zadanie sprawdzić kilkadziesiąt "parametrów".Pogrupowaliśmy je w 3 główne kategorie: organizacja salonu, jakość obsługi jazda próbna.