Zgodnie z przewidywaniami prowadzenie w zawodach od pierwszego odcinka objął Leszek Kuzaj. Kierowca Subaru systematycznie powiększałprzewagę nad drugim w klasyfikacji Tomaszem Czopikiem. Ten z kolei, prowadzący A-grupowego Mitsubishi Lancera Evo VII, musiał odpierać zaciekłe ataki Sebastiana Frycza i Michała Bębenka, liderów grupy N.Przed startem 17. odcinka specjalnego Kuzaj wypracował sobie bezpieczną ponaddwuminutową przewagę. W chwilę później nadeszła elektryzująca wiadomość - Subaru Impreza WRC stoi na trasie oesu. Okazało się, że w samochodzie awarii uległo sprzęgło. O dalszej jeździe nie było mowy. Kuzaj w ten sposób stracił szanse na obronę tytułu, a nieoczekiwanym mistrzem Polski w klasyfikacji generalnej praktycznie został już Tomasz Czopik.Chyba największe emocje towarzyszyły walce o zwycięstwo w grupie N. W końcówce rajdu prowadzenie zmieniało się niemal co oes. To prowadził Sebastian Frycz, to znów Michał Bębenek. O kolejności na mecie zadecydowała ostatnia 22-kilometrowa próba Bzie, którą nieznacznie wygrali bracia Bębenkowie. W klasyfikacji Trofeum 1600 ponownie zwyciężył Grzegorz Grzyb. Rzeszowianin po pierwszym etapie miał dużą stratę spowodowaną karą za opóźniony start do odcinka. Liderem w tej kategorii był wówczas Michał Kościuszko. Niestety, młody kierowca z Krakowa nie dojechał do mety. A pogoń Grzyba za Damianem Jurczakiem na trasie ostatniego oesu przyniosła sukces kierowcy Peugeota. Bez względu na wynik ostatniej eliminacji Grzyb zapewnił sobie tytuł, a walka o wicemistrzostwo rozegra się pomiędzy Piotrem Adamusem a Damianem Jurczakiem.Klasyfikacja mistrzostw Polski po pięciu rajdach: 1. Tomasz Czopik 42, 2. Sebastian Frycz 33, 3. Michał Bębenek 24, 4. Leszek Kuzaj 23, 5. Maciej Lubiak 16. Klasyfikacja grupy N: 1. Sebastian Frycz 46, 2. Michał Bębenek 36, 3. Maciej Lubiak 28, 4. Michał Sołowow 21, 5. Mariusz Stec 16.
Galeria zdjęć
To dopiero pech
To dopiero pech