Tu w latach dwudziestych i trzydziestych na nadmorskim piasku rekordy świata bili Henry Seagrave i Malcolm Campbell. Potem przenieśli się na szybszą trasę słonego jeziora Bonneville w stanie Utah.W 1935 roku, gdy swój rekord prędkości ustanawiał Malcolm Campbell, na Florydę do Daytony przyjechał niejaki Bill France z żoną Anne i synem Billem juniorem. Początkowo ścigał się jak inni kierowcy w lokalnych zawodach na plaży. Miał jednak dużo większe plany. W 1947 w miejscowym hotelu Streamline przy Atlantic Avenue z jego inicjatywy powstał NASCAR (National Association for Stock Car Auto Racing). Dzisiaj to najpotężniejsza amerykańska organizacja sportu samochodowego.Pierwszy wyścig pod patronatem NASCAR na miejscowej trasie (Beach and Road Course) przebiegającej przez plażę i leżącą nieopodal autostradą A1A rozegrano 10 lipca 1949 roku. Spośród 28 zawodników najszybciej 40 okrążeń toru, czyli 166 mil, przejechał Red Byron na Oldsmobile'u. Suma nagród wynosiła wówczas 2000 dolarów, a zawody obserwowało 5000 widzów. Plażowo-drogowa trasa ulegała różnym modyfikacjom. Bill France myślał jednak o czymś innym. W 1959 roku zainaugurowano wyścigi na nowym torze - Daytona International Superspeedway. Obiekt ten to tzw. triowal (owalny tor z trzema zakrętami) o długości 2,5 mili. Wszystkie zakręty mają kąt nachylenia 31 stopni.Pierwszy wyścig na nowym torze rozegrano 20 lutego 1959 roku. Była to 100-milowa kwalifikacja dla samochodów klasy convertible. Wygrał ją Shorty Rollins na Fordzie, a trzecie miejsce zajął młody człowiek o nazwisku Richard Petty na Oldsmobile'u.22 lutego 1959 roku, w rocznicę urodzin George'a Washingtona, rozpoczęła się historia 500-milowych wyścigów w Daytonie. Na starcie stanęło 59 samochodów, a zawody oglądało 41 291 widzów. Był to jeden z najbardziej pasjonujących wyścigów na tym torze. Na linię mety jednocześnie wjechały trzy auta - Ford Johnny'ego Beauchampa, Oldsmobile Lee Petty'ego, ojca wcześniej wspomnianego Richarda, oraz mający okrążenie straty Chevrolet Joe Weatherly'ego. Zwycięzcą ogłoszono Beauchampa, jednak po czterech dniach po dokładnym zapoznaniu się ze zdjęciami z finiszu puchar za zwycięstwo przekazano Petty'emu. Pula nagród w pierwszym wyścigu Daytona 500 wynosiła 62 760 dolarów, a ponadto Bill France, który chciał te zawody uczynić międzynarodowymi, ofiarowywał dodatkowo 500 dolarów dla kierowcy, który zajmie najwyższe miejsce na samochodzie marki Jaguar. Ścigały się tam jednak tylko pojazdy amerykańskie.Ostatnią 44. edycję wygrał zupełnie nieliczony na starcie 40-letni Ward Burton na Dodge'u Intrepid R/T. Za pierwsze miejsce otrzymał obok pucharu czek na 1 409 017 dolarów. To pierwsze od roku 1974 roku zwycięstwo Dodge'a w Daytonie. Ostatni wyścig przejdzie do historii także z powodu kraksy na 149. okrążeniu, w której uczestniczyło aż 18 pojazdów. To znacznie przerzedziło kandydatów do zwycięstwa.Na Daytona International Speedway obok 500-milowego wyścigu zaliczanego do Winston Cup serii NASCAR odbywają się inne równie znane zawody - 24 godziny Daytona dla samochodów sportowych i kategorii GT.
To więcej niż wyścig
Daytona to miejsce bardzo znane każdemu kibicowi sportu samochodowego. Tu na słynnej plaży, Daytona Beach, już w 1902 roku swe sportowe konstrukcje sprawdzał Henry Ford.