Projekt Hamiltona łączy najtrudniejsze zakręty, szykany i proste z ulubionych torów kierowcy. Dzięki temu na jednym okrążeniu znajdują się miejsca, gdzie poziom adrenaliny oraz wymagania wobec bolidu, silnika i środków smarnych są bardzo wysokie.

• Linia startowa

Po uruchomieniu silnika bolidu MP4-23 i zwiększeniu obrotów, temperatura oleju gwałtownie wzrasta. Olej osiąga swoją prawidłową temperaturę pracy po około 30 sekundach od opuszczenia garażu, jeszcze przed rozpoczęciem pierwszego okrążenia na torze. Od momentu uruchomienia silnika, zadaniem środków smarnych jest chłodzenie jego ruchomych części.W ten sposób zostaje rozproszone około 30% wytworzonego ciepła.

1. Istanbuł - Turn 8

Lewis Hamilton przyspiesza, przechodząc na coraz wyższe biegi. Silnik powinien osiągnąć swoje maksymalne 19000rpm na pierwszym zakręcie. W tym czasie olej silnikowy Mobil 1 chroni przed zużyciem oraz chłodzi ponad 300 ruchomych elementów silnika, pulsując 500 razy szybciej od serca Hamiltona.

2. Magny-Cours – Estriol

Po wyjściu z zakrętu na torze w Istambule, Hamilton jechałby wprost na Estoril, a następniew kierunku skomplikowanej kombinacji trzech trudnych zakrętów.

3. Suzuka – 130R

Lewis Hamilton jeszcze nigdy nie ścigał się na tym torze. Jednak z uwagi na sławę zakrętu, 130R znalazł się w projekcie toru Mobil 1. W zakręt 130R wchodzi się na pełnym gazie z prostej,co zwiększa obciążenie silnika.

4. Spa-Francorchamps – Eau Rouge

Po wyjściu z zakrętu Suzuka 130R i skierowaniu się na Eau Rouge, gdzie bolid powinien pracować przy szeroko otwartej przepustnicy, na środki smarne Mobil 1 działają siły równe czterem Mercedesom naciskającym na powierzchnię mniejszą od odcisku palca.

5. Monaco – Tabac

Tabac to jeden z wolniejszych zakrętów. Popełnione na nim błędy są niewybaczalne. Mimo to, kierowcy podczas wyścigu ryzykownie ocierają się na nim o barierę toru.

6. Suzuka – Turn 1

Jeden z najtrudniejszych zakrętów na super torze Mobil 1. W zakręt wchodzi się na pełnym gazie, z długiej prostej, przy prędkości dochodzącej do 320km/h. Dla kierowcy to doskonały test temperamentu.

7. Spa Francorchamps – Pouhon

W przeciwieństwie do Tabac, Pouhon jest zakrętem, na którym nie można dotknąć krawężnika. Wchodząc w zakręt z możliwie dużą prędkością, szybko zwiększamy moc, zmuszając bolid do skrętu z przyspieszeniem. Smar syntetyczny Mobilith SHC w łożyskach kół i w połączeniach wału napędowego zmniejsza opór. Dzięki temu można utrzymać dużą prędkość. Bolid na Pouhon jedzie na 6 biegu z prędkością około 260km/h.

8. Monaco – Casino

To zakręt, któremu Vodafone McLaren Mercedes zawdzięcza część ze swoich wielkich sukcesów. Żaden inny zespół nie może pochwalić się tyloma zwycięstwami na torze w Monako. Zakręt Casino zmusza Hamiltona do wyraźnego zwolnienia poniżej 160 km/h. W tym miejscu na torze, olej silnikowy Mobil 1 porusza się szybciej od bolidu.

9. Interlagos – Mergulho

Mergulho jest jednym z ostatnich zakrętów brazylijskiego toru Interlagos. Na tym odcinku Hamilton zmusza bolid do ciężkiej pracy. „Przedostatni zakręt mojego toru, jest testem zarówno dla ludzkiego ciała, jak i dla bolidu. Wymaga cierpliwości i koncentracji, dzięki którym można szybko pojechać w stronę Corpse”.

10. Silverstone – Copie

Bolid powinien przejechać zakręt Copse z najwyższą prędkością, wjeżdżając bezpośrednio na ostatnią prostą. W tej sytuacji na torze, syntetyczny film olejowy w skrzyni biegów, który jest około 80 razy cieńszy od ludzkiego włosa, musi chronić powierzchnie kół zębatych przed gigantycznymi obciążeniami.

Tak wygląda wymarzony tor Lewisa Hamiltona