Nowa generacja 4Rynnera zachowuje napęd czterech kół. Nie ma wyjścia, w końcu czwórka w nazwie zobowiązuje. Ale sam napęd na cztery łapy nie wystarczy, gdy chcemy podbijać niepodbite tereny, więc 4Runner otrzyma też blokady międzyosiowego dyferencjału oraz kilka systemów znanych z Land Cruisera, m.in. Crawl Control, wspomaganie zjazdu i podjazdu pod wzniesienie czy adaptacyjne podwozie KDSS.
W gamie silników mamy ciekawą sytuację. Silniki 4,0 V6 i 4,7 V8 z poprzedniej generacji zostały zastąpione jednym silnikiem 4,0 V6 VVT-i, który ma moc 270 KM i współpracuje z pięciostopniową przekładnią automatyczną. Rolę podstawowego silnika spełnia czterocylindrowiec 2,7 VVT-i o mocy 240 KM, który skojarzono z czterostopniową przekładnią automatyczną.