Logo
WiadomościAktualnościToyota Eco Challenge 2009 - Nasi Mistrzowie!

Toyota Eco Challenge 2009 - Nasi Mistrzowie!

Autor Alan Szerszeń
Alan Szerszeń

„Jedź sprawnie i oszczędnie" - ta idea już od dwóch lat przyświeca ekonomicznym rajdom organizowanym przez Toyotę Motor Poland pod hasłem „Eco-Challenge".To jedyna tego typu impreza organizowana przez narodowego dystrybutora, w którym przedstawiciele mediów mogą wykazać się znajomością zasad „eco-drivingu" dosiadając zarówno klasycznych aut, jak i tych hybrydowych. W tym roku startujące samochody podzielono na dwie grupy - klasyczne auta benzynowe z silnikami serii „Toyota Optimal Drive" oraz hybrydowe Priusy drugiej generacji.

Toyota Eco Challenge 2009 - Nasi Mistrzowie!
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
Toyota Eco Challenge 2009 - Nasi Mistrzowie!

Dwuetapowy rajd na trasie Warszawa - Łańsk - Warszawa przebiegał po zróżnicowanej nawierzchni (zarówno szybkie odcinki drogi dwupasmowej, jak i wąskie i kręte jezdnie okolic Olsztyna). Dwuosobowe załogi musiały przebyć łącznie ponad 350 km mając w pamięci tytularne hasło imprezy. Komandor rajdu - Maciej Kaczmarek narzucił bezwzględne limity czasowe - przekroczenie ich skutkowało karami czasowymi i niweczyło szanse na dobre miejsce w stawce. Dlatego o byciu zawalidrogą nie było mowy.

Ostatecznie zwycięzcami generalnej klasyfikacji Eko zostali Krystian Plato (TVN Turbo) i Marcin Lewandowski (Wysokie Obroty). Na drugiej pozycji uplasowali się Alan Szerszeń (Auto Świat) i Jakub Lewandowski (Auto Świat) zaś na trzeciej pozycji znaleźli się Zbigniew Juchniewicz (Nowości Toruńskie) i Robert Bielecki (Autocentrum.pl).

„W tym roku Toyota wprowadziła do swojej oferty silniki spalinowe ekologicznej serii „Toyota Optimal Drive", które dzięki zmniejszonemu zużyciu paliwa, pozwoliły naszym mały samochodom (Yaris, iQ, Urban Cruiser) nawiązać rywalizację z hybrydowym Priusem drugiej generacji. To był unikalny i jedyny w swoim rodzaju pojedynek, gdyż w przyszłym roku ten model zostanie zastąpiony przez hybrydowego Priusa trzeciej generacji, która znowu nie da szans konwencjonalnym samochodom w zakresie zużycia paliwa" - podsumowuje Robert Mularczyk kierujący działem PR/CSR Toyoty Motor Poland.

„Nie mogliśmy bezpośrednio porównywać osiągnięć ekonomicznych wszystkich startujących modeli. Dlatego przygotowałem specjalny wzór przeliczeniowy, który pozwolił nam wyłonić ostateczną klasyfikację załóg. O skali umiejętności wszystkich startujących świadczy fakt, iż różnice w punktacji bezwzględnej miedzy zwycięzcami a ostatnią punktowaną załogą wyniosły zaledwie 3,31 punktu (najlepszy wynik to wartość 432,1 pkt, najsłabszy - 435,41 pkt) - dodaje Maciej Kaczmarek - komandor rajdu oraz eko-lider Toyoty Motor Poland.

Przyszłoroczna „Eco-Challenge 2010" będzie szczególnie widowiskowa - Toyota przewidziała w stawce aut szeroką reprezentację hybrydowego Priusa trzeciej generacji - auta które zadebiutuje w Polsce w styczniu 2010 roku, a które już dziś zbiera świetne recenzje w zakresie niskiego zużycia paliwa i oraz wysokiej dynamiki.

źródło: Toyota

Autor Alan Szerszeń
Alan Szerszeń
Powiązane tematy: