Połączenie tych cech spowodowało niezwykłą ewolucję marki Prius. Nowa, w pełni hybrydowa, Toyota oferuje klientom ulepszoną aerodynamikę, zwiększoną świadomość ochrony środowiska, innowacyjną, przyjazną dla użytkownika technologię, wyższą jakość oraz udoskonalony, łagodny wygląd pojazdów.
Prius trzeciej generacji kładzie nacisk na lepszą ochronę środowiska oraz wydajność zużycia paliwa ale przyciąga on również klientów, dla których bardzo istotna jest przyjemność z jazdy, funkcjonalność i styl.
Zwiększając znacząco swoją atrakcyjność, nowy Prius łączy wysoce aerodynamiczne, ekologiczne nadwozie, ze zwiększoną stabilnością i spokojną jazdą oraz innowacyjnym, zaskakująco przestronnym wnętrzem, wykorzystującym wiele zaawansowanych technologii, wprowadzając szereg, dotąd niespotykanych, innowacji do segmentu D.
Prius trzeciej generacji nie powinien być więc postrzegany jako niszowy model auta, które można oceniać jedynie pod względemspecjalistycznych kryteriów. Pomimo emisji CO2 poniżej poziomów zarezerwowanych dla samochodów z segmentu A i B, jego zachowanie na drodze i dynamika pozwalają mu konkurować z każdym samochodem z segmentu D. Prius pozostaje na szczycie rankingu satysfakcji klienta JD Power, na podstawie ankiet przeprowadzanych wśród niemieckich, francuskich i brytyjskich kierowców przez ostatnie dwa lata.
Przyjemność z jazdy, napędzana przez Hybrid Synergy Drive
System Hybrid Synergy Drive nowej generacji wykorzystany w najnowszej Toyocie Prius, wprowadza szereg wszechstronnych innowacji w tym wielokrotnie nagradzany, w pełni hybrydowy układ napędowy. Blisko 90% układu napędu hybrydowego zostało przeprojektowane i zmodyfikowane tak, aby utworzyć lżejszy, bardziej zwarty system, skupiający się na zwiększeniu mocy, poprawie działania w niskich temperaturach, zmniejszeniu codziennego zużycia paliwa i bezprecedensowej redukcji emisji CO2.
Całkowita moc systemu została zwiększona o 22%, z 110 do 136 KM.
Nowy, ultralekki, kompaktowy, 98 KM, 4-cylindrowy silnik z cyklem Atkinsona o pojemności 1,8 litra zastępuje 1,5 litrową jednostkę wykorzystywaną w obecnym Priusie. Maksymalna moc silnika została zwiększona o 27% a maksymalny moment obrotowy silnika o 23%.
Zastosowanie cyklu Atkinsona oraz nowego, chłodzonego układu recyrkulacji gazów spalinowych oferuje znaczne korzyści w zakresie zmniejszenia zużycia paliwa i zmniejszenia emisji gazów spalinowych.
Nowy Prius, oferując osiągi podobne do konwencjonalnych samochodów rodzinnych z silnikiem 2,0, płynnie przyspiesza do 100km/h w 10,4 sekundy. To poprawa o 0,5 sekundy względem obecnego modelu. Maksymalna prędkość wynosi 180km/h.
Jednocześnie ogólny poziom zużycia paliwa został poprawiony o 9%. Generując 142 Nm momentu obrotowego przy 4000 obr / min, nowy silnik dostarcza 32 Nm więcej momentu obrotowego przy niższych obrotach - zmniejszenie o 290 obr / min, od 2470 do 2180 obr / min, przy 120 kilometrach na godzinę, w połączeniu z cichszą pracą i poprawą, o około 12%, zużycia paliwa na długich dystansach.
Podczas jazdy w trybie standardowym, nowy Prius zużywa jedynie 3,9 l/100 km w mieszanym cyklu Europejskiej Homologacji. W pełni hybrydowa Toyota jest jedynym rodzinnym samochodem oferującym zużycie paliwa na poziomie małego miejskiego samochodu zzasięgiem wynoszącym prawie 1150 km, co stanowi wzrost o 150 km w porównaniu do obecnego modelu, mimo identycznej pojemności zbiornika paliwa.
Nowy Prius spełnia normy emisji Euro 5. Wypracowanie najniższej na rynku emisji CO2 - tylko 89 g / km - poziom nieosiągalny przez jakikolwiek inny rodzinny samochód - zapewnia klientomznaczne ulgi podatkowe w wielu krajach europejskich.
Dodatkowo, podczas pracy w trybie EV, Prius zapewnia zerową emisję CO2 i NOx przy jeździe na dystansie 2 kilometrów z prędkością do 50km / h.
Nowy Prius umożliwia kierowcom w pełni wykorzystać udoskonalenia układu napędowego Hybrid Synergy Drive.
źródło: Toyota