Jeśli jednak brać pod uwagę wyniki konkurencji z segmentu kompaktów nie wygląda to już tak różowo. Fiat nie trafił początkowo z ukompletowaniem samochodu - Stilo w podstawowej wersji było świetnie wyposażone, ale na tle swoich rynkowych rywali zbyt drogie. Po kilku miesiącach obecności na rynku, do cennika Fiata dołączyła uboższa, ale przez to tańsza wersja auta i pomału kompakt z Turynu zaczął się sprzedawać. Następnym krokiem mającym poprawić sprzedaż Stilo jest wprowadzenie kolejnej wersji nadwoziowej - Station Wagon. Już pierwsze spojrzenie na auto zdradza fakt, że kombi nie zostało opracowane w pośpiechu i na siłę. Tylna klapa jest ustawiona prawie pionowo, co dobrze wpływa na wielkość przestrzeni bagażowej - w normalnym położeniu siedzeń kufer Fiata pomieści 510 litrów bagażu. Po rozłożeniu siedzeń do wnętrza zmieści się prawie 1500 litrów. Jeśli chcemy włożyć do bagażnika mniejsze przedmioty, wystarczy otworzyć tylną szybę. Samochód mierzy 4,51 metra długości (o 25 cm więcej niż wersja 5d), 1,57 wysokości (plus 4,5 cm). Szerokość pojazdu oraz rozstaw osi pozostała bez zmian. Do napędu posłużą 4 silniki. Z podstawową jednostką benzynową 1.6 o mocy 103 KM samochód rozpędza się do "setki" w ciągu 11,4 sekundy, a średnie spalanie wynosi 7,6 l/100 km. Mocniejszy silnik 1.8 dysponuje mocą 133 KM (0-100 km/h 10,8 s, średnie zużycie paliwa 8,3 l/100 km). Amatorów spokojnej jazdy i małe firmy ucieszy fakt, że w wersji kombi, podobnie jak w hatchbacku, dostępny będzie silnik 1.9 JTD o mocy 80 KM - najsłabszy w gamie Stilo SW. Od 0 do "setki" najsłabszy Fiat rozpędza się w 13,8 sekundy, średnie spalanie wynosi zaś 5,6 l/100 km. Mocniejsza wersja silnika JTD (115 KM) jest dodatkowo wyposażona w intercooler i w turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek (0-100 km/h - 11,2 s, średnie spalanie identyczne jak w słabszej wersji). Nie wiadomo jeszcze, jak wyposażony będzie najnowszy model Fiata na rynku polskim. W Europie Zachodniej auto będzie sprzedawane w dwóch wariantach - Actual (zawierający m.in. 6 poduszek, ABS z EBD) i Dynamic.
Galeria zdjęć
Trzecia odsłona Stilo
Trzecia odsłona Stilo
Trzecia odsłona Stilo