Konkurent Renault Scénica czy Mitsubishi Space Stara został zbudowany na platformie Elantry. Wymiarami ustępuje jednak rywalom - jest krótszy o144 mm i niższy o 40 mm od Scénica. Przegrywa także, jeśli chodzi o kształtowanie wnętrza - tylną dzieloną kanapę można przesuwać i składać, ale nie da się jej całkowicie wyjąć. Mimo stosunkowo niewielkich wymiarów auta przestronność wnętrza poprawia jego szerokość oraz wysoko poprowadzona linia dachu. Nie można mieć zastrzeżeń do liczby i pojemności schowków umieszczonych np. pod tylną kanapą czy pod fotelem pasażera z przodu. 350-litrowy bagażnik jak na tę klasę jest dość mały. Po złożeniu dzielonego siedzenia można go zwiększyć do 1284 l. Pamiętano też o umieszczeniu rozkładanych stolików z uchwytami na napoje na oparciach przednich foteli.Matrix jest pierwszym samochodem Hyundaia, w którym konsolę ze wskaźnikami umieszczono na środku deski rozdzielczej. Plastik użyty do wykończenia jej wygląda estetycznie. Początkowo auto będzie sprzedawane wyłącznie z jednym, 4-cylindrowym silnikiem 1.6. 103-konnej jednostce brakuje jednak mocy. W dłuższej podróży dokuczliwa jest również hałaśliwość. W najbliższym czasie importer nie zamierza sięgnąć po dwa silniki oferowane w krajach zachodnioeuropejskich - benzynowy 1.8 oraz 3-cylindrowego diesla 1.5. Wprowadzenie ich jest uzależnione od przyjęcia samochodu przez rynek. W ofercie zrezygnowano z automatycznej 4-stopniowej skrzyni biegów.Zastosowane zawieszenie jest dość komfortowe, choć zbyt głośno tłumi nierówności nawierzchni. Z przodu konstruktorzy zastosowali kolumny McPhersona, z tyłu oś wielowahaczową.Cena Matrixa wynosi 60,9 tys. zł. W wyposażeniu standardowym otrzymamy m.in.: 2 airbagi, regulowaną na wysokość kolumnę kierowniczą, ABS z EBD, klimatyzację manualną, elektrycznie sterowane szyby i lusterka (podgrzewane), centralny zamek oraz relingi dachowe.Krzysztof Koniuszewski
Galeria zdjęć
Trzy lata spóźnienia
Trzy lata spóźnienia
Trzy lata spóźnienia