Spekulacje o zamknięciu brytyjskiej fabryki TVR pojawiały się już kilkakrotnie od momentu przejęcia firmy w 2004 r. przez Rosjanina Nikołaja Smolenskiego. Już w kwietniu tego roku spora grupa pracowników została zwolniona. Jednak miało to być tylko chwilowe, mieli oni zostać ponownie przyjęci do pracy po przenosinach zakładu do Lancashire.

Z pewnością decyzja ta jest zaskoczeniem dla wielu, zwłaszcza pracowników firmy, szczególnie po tym, jak nowy właściciel zaprzeczał regularnie możliwościom przenosin fabryki poza Wlk. Brytanię. W momencie kupna firmy obiecał nawet podwojenie produkcji do roku 2009 oraz uczynienie marki jeszcze bardziej brytyjską.

O obecnych planach firmy na razie nic nie wiadomo. Wcześniej mówiło się o stworzeniu dodatkowych zakładów w Republice Południowej Afryki, jednak wobec zamknięcia brytyjskiej fabryki najprawdopodobniej firma pozostanie na kontynencie europejskim. Czy będzie to któryś z krajów Europy Środkowo-Wschodniej? Nie wiadomo, choć wiele na to wskazuje. Wiadomo jedynie, iż w Wlk. Brytanii pozostanie fabryka wytwarzająca sześciocylindrowe jednostki napędowe oraz skrzynie biegów, a także że gama modelowa nie ulegnie zmianie. Wciąż do nabycia będą takie modele jak Tuscan, Tuscan kabrio oraz Sagaris.

Firma TVR powstała w 1947 roku, jej założycielem był Trevor Wilkinson. Początkowo wykorzystywane były silniki pochodzące od Forda oraz Rovera, jednak w krótkim czasie firma rozpoczęła także wytwarzanie własnych jednostek. Duża moc silników ośmio- lub sześciocylindrowych w połączeniu ze stosunkowo niską wagą sprawiły, iż modele TVR nie ustępowały i nie ustępują w osiągach takim markom jak Porsche czy Ferrari. A przy tym cena jest na dużo niższym poziomie.