Zmiany są naprawdę nieznaczne. Z zewnątrz tylko wprawny obserwator zauważy, że odnowiony model ma halogeny okrągłe zamiast prostokątnych. Natomiast kierunkowskazy przeniesione zostały pod klosze reflektorów. Niewielkiej korekcie uległ również wzór zderzaka oraz atrapy chłodnicy. Z tyłu jest znacznie mniej różnic w porównaniu z przodem. Zmieniono światła i obudowę koła zapasowego. Ponadto do wyboru są nowe wzory aluminiowych felg oraz sześć nowych kolorów nadwozia.Lifting objął także wnętrze samochodu. Inna jest teraz konsola środkowa oraz trzyramienna kierownica, na której umieszczono sterowanie radiem. Bez zmian pozostało natomiast ergonomiczne rozplanowanie przełączników oraz przestronne wnętrze. Jedynie w 3-drzwiowej wersji może brakować nieco miejsca na nogi w tylnym rzędzie siedzeń. Kierowca ma zapewnioną świetną widoczność do tyłu, co zostało poprawione dzięki zwiększeniu zewnętrznych lusterek. Szkoda, że podobnie jak w poprzedniku kolumna kierownicy ustawiana jest tylko w płaszczyźnie pionowej. Przewożenie większych bagaży przy zajętych wszystkich siedzeniach możliwe jest tylko w wersji 5-drzwiowej, której kufer mieści 520 litrów. Odmiana 3-drzwiowa ma bagażnik o pojemności jedynie 230 litrów. W pełnym wykorzystaniu powierzchni bagażowej pomaga funkcjonalnie rozwiązana tylna kanapa. Można ją przesuwać o 15 centymetrów. Wówczas przy zachowaniu wszystkich miejsc dla pasażerów mamy więcej miejsca na walizki. W razie potrzeby tylne siedzenia można także składać, a nawet wyjmować. Wówczas do dyspozycji jest 690 litrów przestrzeni ładunkowej w krótszej odmianie oraz 970 litrów w dłuższej.Zmiany niewidoczne gołym okiemW celu poprawy prowadzenia zmieniono nieznacznie charakterystykę przedniego zawieszenia. Inne są teraz nastawy amortyzatorów. Dzięki temu samochód lepiej trzyma się drogi, a jednocześnie poprawniej tłumi nierówności. Innowacje objęły także poziom wyposażenia. W opcji dostępna jest nawigacja satelitarna oraz skórzana tapicerka. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniają boczne airbagi oraz kurtyny powietrzne i układ ESP, który w Toyocie nazywa się VSC. Tego, które z tych elementów znajdą się w wyposażeniu standardowym w Polsce, dowiemy się w przyszłym roku, gdy samochód zostanie wprowadzony do sprzedaży.RAV-4 napędzany jest tymi samymi silnikami co do tej pory. Podstawowy osiąga moc 125 KM. To wystarcza do sprawnego rozpędzania auta. Jeżeli to jednak dla kogoś za mało, ma do wyboru także model z 2-litrowym motorem. Ten silnik spełnia teraz normę czystości spalin Euro 4. Jedynie w przypadku tej odmiany do wyboru jest mechaniczna lub automatyczna skrzynia biegów. Najbardziej odpowiednia do tego typu samochodu wydaje się być jednak jednostka wysokoprężna. Jej podstawowy atut to niewielkie zapotrzebowanie na paliwo przy zachowaniu poprawnych osiągów. Także jej głośność jest na dobrym poziomie.
Galeria zdjęć
Tylko lekki retusz
Tylko lekki retusz