W tym roku w tyskiej fabryce spodziewany jest dwumilionowy egzemplarz wyprodukowanego tu Fiata 500, będącego następcą popularnej we Włoszech „pięćsetki”, której produkcja ruszyła w 1957 r. Latem ubiegłego roku Włosi świętowali 60. urodziny kultowego „małego, wielkiego samochodu", który w swojej długiej historii zgromadził liczne nagrody i pobił rozmaite rekordy - w sumie wyprodukowano wówczas 4 mln aut tego modelu. Wraz z ponad 2 mln egzemplarzy obecnego Fiata 500 (oprócz Tychów model wytwarza też fabryka w Meksyku), daje to przeszło 6 mln aut sprzedanych na przestrzeni 60 lat. Fiat 500 z Tychów trafia do około stu krajów, należy do wiodących marek wśród samochodów miejskich.

W ubiegłym roku w Tychach wyprodukowano 178 989 egzemplarzy Fiata 5500, wobec 175 886 rok wcześniej. Ubiegłoroczna produkcja Abartha 500 osiągnęła 22 350 aut, wobec 17 847 w roku 2016. Ogółem „pięćsetki” i Abartha wytworzono 201 339 egzemplarzy, co oznacza wzrost w odniesieniu do roku 2016 o ponad 3,9 proc. (wobec 193 tys. 733 egzemplarzy).

Z kolei dołuje sprzedaż innego modelu wytwarzanego w Tychach – Lancii Ypsilon. Auto zanotowało w ubiegłym roku spadek produkcji o ponad 5,3 tys. egzemplarzy. Z linii produkcyjnej zjechało 62 085 aut tego modelu, wobec 67 417 w roku 2016, co oznacza spadek produkcji o 7,9 proc.

Perspektywa wzrostu ilości aut wytwarzanych w tyskim zakładzie wiąże się z możliwością ulokowania tu produkcji kolejnego modelu samochodu - takie decyzje należą do kierownictwa globalnej grupy FCA. W ubiegłym roku w prasie pojawiały się informacje dotyczące potencjalnego nowego modelu dla fabryki w Tychach, jednak dotąd nie znalazły one oficjalnego potwierdzenia. Również obecnie przedstawiciele FCA nie komentują tych planów.

"Zakład w Tychach należy do najbardziej nowoczesnych fabryk w Grupie FCA - został nagrodzony złotym medalem WCM (World Class Manufacturing), co oznacza, iż jest on doskonale dostosowany do najwyższych jakościowo standardów Grupy; niemniej jednak na obecną chwilę nie mamy do przekazania żadnych nowych informacji na temat strategii jego rozwoju" - powiedziała w czwartek PAP rzeczniczka FCA Poland Beata Dziekanowska.