Jednak system firmy SSC jest wyjątkowy, gdyż może być zastosowany w wielu konstrukcjach. Kluczem do sukcesu jest możliwość błyskawicznego ładowania baterii, duży zasięg oraz wydajne chłodzenie układu All-Electric Scalable Powertrain (AESP).System znajdzie zastosowanie między innymi w modelu Ultimate Aero EV, który zostanie zaprezentowany w drugiej połowie tego roku. Moc wyniesie 1000 KM, a maksymalny moment obrotowy 800 Nm, dzięki czemu auto będzie katapultowało od 0 do 100 km/h w 2,5 sekundy i rozpędzi się do prędkości ponad 320 km/h! Według zapewnień konstruktorów, zasięg samochodu wyniesie od 240 do 320 km. Ładowanie zestawu baterii litowo-jonowych powiązanych z systemem AESP zajmie około 10 minut, co w porównaniu z obecnymi konstrukcjami (ładowanie zajmuje nawet całą noc) jest prawdziwą rewolucją.Co więcej, system AESP może zostać dopasowany do wymagań pojazdów różnych klas. W samochodach osobowych będzie osiągał 200 KM mocy, w niewielkich ciężarówkach i SUV-ach około 500 KM, a w dużych autach ciężarowych i pojazdach wojskowych nawet do 1200 KM. Dodatkowymi zaletami układu są niska waga i niewielkie gabaryty.Po prezentacji modelu Ultimate Aero EV firma zamierza potwierdzić skuteczność i wydajność rewolucyjnego systemu AESP, stając do walki o tytuł „Najszybszego Samochodu Elektrycznego na Świecie”. Powodzenia!
Ultimate Aero EV - Superbolid na prąd
Sportowe samochody elektryczne to nie nowość. Tesla, jak i Fisker posiadają w swojej gamie ekologiczne pojazdy, które pod względem osiągów mogą konkurować z wyczynowymi konstrukcjami napędzanymi tradycyjnymi silnikami spalinowymi.