Allard produkował model 83 J2X Roadster w latach 1951-1954. Auto było wówczas jednym z najciekawszych wyścigówek, które brały udział w górskich wyścigach w Europie oraz Ameryce Północnej. Po tym okresie marka znikła na długie lata. Pojawiła się dopiero ponownie w 1999 roku w Kanadzie, a siedem lat później przedstawiła nowy-stary model J2X Roadster.

Replika została zbudowana w oparciu o niemal identyczną płytę podłogową jaka była wykorzystywana w dawnych modelach. Samochód jednak jest nieco dłuższy, bowiem musi spełniać obecne normy bezpieczeństwa. Zmianom nie uległa natomiast sama stylistyka Allarda. Auto posiada nadal wolnostojace, przednie koła otoczne blaszanymi błotnikami i "zapasówkę" zamontowaną na prawej części karoserii.

J2X Roadster nadal jest napędzany silnikami V8. Oczywiście nowymi, dostarczanymi przez General Motors i Chryslera. Pojemność jednostek wynosi 5,7 l. lub 6,1 l. w przypadku Hemi. Co do mocy. Ją można sobie wybrać samemu. W podstawowej wersji do dyspozycji kierowcy jest 350 KM obsługiwane przez manualną, pięciostopniową skrzynią biegów z funkcją Overdrive. W opcji dostępna jest także przekładnia automatyczna.

Mimo, że karoseria do złudzenia przypomina tą z lat 50-tych, odpowiada zupełnie nowym trendom konstruktorskim. Wykonana bowiem została z mieszanki materiałów sztucznych, włókna szklanego i aluminium. Z kolei o dobry ponadczasowy balans dba wnętrze auta - prawdziwa klasyka. W aucie zrezygnowano z montowania poduszek powietrznych, ze względu na drewnianą kierownicę. Centralna konsola wykonana została natomiast z aluminium, a zdobi ją sześć okrągłów zegarów. Tradycyjne wykonanie małych owiewek i skórzanych siedzeń wprowadza w prawdziwą nostalgię.

Co najważniejsze. Allard J2X Roadster jest w sprzedaży. Cena za podstawową wersję wynosi 95 tys. dolarów amerykańskich.