Przypomnę, że firma Unic została założona w 1905 roku przez Georgesa Richarda, który opuścił w tym właśnie roku koncern Richard-Brasier. Pierwszym produkowanym przez tę firmę samochodem był model 10CV napędzany dwucylindrowym silnikiem o pojemności 1797 ccm. Już w następnym roku pojawiły się kolejne czterocylindrowe modele w tym 12CV z silnikiem 1943 ccm, a później 2120 ccm sprzedawane przez kolejne 20 lat jako taksówki. W latach 30. podstawowymi modelami były"U" z dolnozaworowymi silnikami cztero- i sześciocylindrowymi. Równolegle Unic produkował samochody dostawcze i ciężarowe. Produkcję samochodów osobowych zakończono w 1939 roku. Nadwozia dla samochodów Unic projektowało wielu największych projektantów tamtych lat.Model U6 w 1934 roku napędzany był sześciocylindrowym, górnozaworowym, rzędowym silnikiem o pojemności 2995 ccm i mocy 70 KM przy 3300 obr./min.Ważące 1600 kg auto osiągało prędkość maksymalną 120 km/h.
Unic U6 1934 rok Francja
Model U6 kabriolet firmy Unic prezentowaliśmy wcześniej. Tym razem ten sam samochód, ale z siedmioosobowym nadwoziem saloon zwanym też "six glaces", czyli sześcioszybowe.