Firma Unilever już w 2003 r. rozpoczęła program dotyczący bezpiecznej jazdy i systematycznie prowadzi działania skierowane do ponad 3000 pracowników firmy - w wymiarze edukacyjnym i czysto praktycznym.

Firma organizuje obligatoryjne szkolenia dla wszystkich pracowników, korzystających z firmowych samochodów. Ponad 500-osobowa grupa przedstawicieli handlowych firmy (dla których samochód stanowi podstawowe narzędzie pracy), jest zobligowana do odbywania szkoleń co 3 lata, pozostali - co5 lat. W bieżącym roku zostanie przeszkolonych ok. 200 osób.Od 2007 r. Unilever organizuje konkursy bezpiecznej jazdy. Celem konkursu jest ograniczenie wypadkowości każdego startującego zespołu o min. 25 proc. Zwycięża ekipa, która wykaże się najniższą wypadkowością, nagrody otrzymają także wszyscy członkowie zespołów, które osiągną założone minimum - z wyłączeniem kierowców, którzy spowodują wypadek.Nową inicjatywą Unilevera w 2009 r. jest organizacja szkolenia jazdy samochodem w sposób najbardziej przyjazny środowisku oraz konkurs „I drive ECO". Do udziału w konkursach zapraszani są wszyscy pracownicy firmy, korzystający z firmowej floty; dotychczas wzięło w nich udział ponad 1700 osób. Szkolenia, konkursy i porady dot. bezpiecznej jazdy są częstym tematem w informatorach wewnętrznych, intranecie czy firmowym magazynie „Bestever".

- Prowadzony przez nas od 2003 r. program jest bardzo szeroki: obejmuje różnego rodzaju szkolenia z elementami pierwszej pomocy, konkursy bezpiecznej jazdy, wykłady prowadzone przez Komendę Stołeczną Policji. I jednocześnie ma bardzo praktyczny charakter - np. prowadzimy testy, które pomagają zidentyfikować i poprawiać niewłaściwe techniki jazdy, pozwalają zmieniać niewłaściwe zachowania i złe przyzwyczajenia za kierownicą. Te działania przynoszą bardzo konkretne efekty w postaci zmniejszenia wypadkowości w firmie oraz zwiększenia świadomości pracowników - mówi Jerzy Cichostępski, Dyrektor Działu Logistyki Unilever Polska.

źródło: Omega Communication