Logo
WiadomościAktualnościUrocze Gran Turismo

Urocze Gran Turismo

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Opel nie przypadkiem wybrał na miejsce prezentacji trzeciej wersji nadwoziowej Astry malownicze okolice Malagi na południu Hiszpanii. Tamtejszy klimat i gorący, hiszpański temperament idealnie pasują do najnowszego modelu GTC (Gran Turismo Compact).

Urocze Gran Turismo
Zobacz galerię (6)
Auto Świat
Urocze Gran Turismo

To auto w gamie kompaktowej Astry ma bowiem najbardziej dynamiczny wygląd.Od wersji 5-drzewiowej różni się nie tylko brakiem drugiej pary drzwi. Tak naprawdę nadwozie GTC zaprojektowano indywidualnie i z wyjątkiem przedniego zderzaka, atrapy i reflektorów wszystkie elementy są inne. Auto jest też o 41 mm dłuższe i o 25 mm niższe od hatchbacka 5d. Mocno pochylona szyba i wygięta w łuk linia dachu nadają stylistyce tej wersji bardzo sportowy i agresywny charakter typowy dla samochodów coupé. W przeciwieństwie jednak do tych ostatnich GTC może pochwalić się całkiem przestronnym wnętrzem mieszczącym 5 osób. Dzięki niższemu usytuowaniu siedzisk foteli pasażerowie mają porównywalną z modelem 5d ilość miejsca nad głowami. Identyczna jest też pojemność bagażnika - 380 l. Oparcie tylnej kanapy można składać i dzielić w stosunku 40:60 (opcjonalnie 40:20:40). Sytem Easy Entry ułatwia zajmowanie miejsca na tylnych siedzeniach, zapamiętuje też ustawienie przednich foteli.Podobieństwo rodzinnePoziom wykończenia i wyposażenia jest taki sam, jak w pozostałych modelach Astry. Poza bazową wersją Essentia do wyboru będą pakiety Enjoy, Cosmo i Sport, każdy dopasowany do innego gustu. Standard obejmie m.in. elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby, tempomat, kolumnę kierownicy z dwupłaszczyznową regulacją, zdalnie sterowany centralny zamek oraz klimatyzację i radioodtwarzacz CD (z wyjątkiem Essentia). Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa system Safetec z przednimi i bocznymi airbagami, kurtynami powietrznymi, ABS-em z elektronicznym rozdziałem siły hamowania oraz wspomaganiem nagłego hamowania (Brake Assist), systemem odłączania pedałów PRS oraz w zależności od wersji systemem stabilizacji toru jazdy ESP Plus i kontrolą trakcji TC Plus. Długa lista opcji obejmie w sumie ponad 50 pozycji, wśród nich m.in. biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów (AFL), system kontroli ciśnienia w ogumieniu, wspomaganie ruszania pod górę, automatyczną klimatyzację, układ szybkiego ogrzewania wnętrza Quickheat, system nawigacyjny, kilka wzorów tapicerek (w tym również skórzanych) i panoramiczną szybę przednią. Ta ostatnia to zupełna nowość nie tylko w Astrze, lecz także w aucie seryjnym. Szyba ma długość 1,5 m i średnią szerokość 1,16 m. Wcina się w dach aż do słupka środkowego. Zapewnia doskonałą widoczność i poczucie przestrzenności. Nie wpływa przy tym ujemnie na poziom bezpieczeństwa, a dzięki technologii Solar Protect wnętrze się nie przegrzewa. Dynamika i komfortGTC wyposażone jest w interaktywny układ jezdny IDS znany już z wersji 5d i kombi. Charakterystyka zawieszenia została usztywniona, tak by dostosować ją do stylu auta. Na życzenie oferowany jest system IDS Plus z ESP i elektroniczną kontrolą amortyzacji (CDC), która dostosowuje pracę amortyzatorów do warunków drogowych, poprawiając dodatkowo trakcyjność auta i bezpieczeństwo prowadzenia. Kierowca może też przyciskiem "Sport Switch" na konsoli środkowej wybrać tryb sztywności zawieszenia: komfortowy lub sportowy. W tym ostatnim przypadku zmienia się także praca przepustnicy i układu kierowniczego. W żadnym trybie nie ma problemów z opanowaniem auta, które zachowuje się bardzo stabilnie, przewidywalnie i potrafi dostarczyć sporo przyjemności z jazdy.Podczas prezentacji do dyspozycji otrzymaliśmy dwie topowe wersje silnikowe: benzynową 2.0 Turbo o mocy 200 KM oraz wysokoprężną 1.9 CDTI o mocy 150 KM. Obydwie z 6-biegowymi przekładniami i pełnym wyposażeniem potwierdziły doskonałe właściwości jezdne i dynamiczny charakter auta.Nowy Opel wejdzie do sprzedaży na początku kwietnia. Poza wspomnianymi 2 topowymi wersjami do wyboru będzie jeszcze 7 innych jednostek napędowych o mocy od 90 do 170 KM. Ceny na rynku niemieckim zaczynają się od 15 200 euro i są niemal identyczne z kosztami porównywalnych wersji 5-drzwiowych.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: