To auto w gamie kompaktowej Astry ma bowiem najbardziej dynamiczny wygląd.Od wersji 5-drzewiowej różni się nie tylko brakiem drugiej pary drzwi. Tak naprawdę nadwozie GTC zaprojektowano indywidualnie i z wyjątkiem przedniego zderzaka, atrapy i reflektorów wszystkie elementy są inne. Auto jest też o 41 mm dłuższe i o 25 mm niższe od hatchbacka 5d. Mocno pochylona szyba i wygięta w łuk linia dachu nadają stylistyce tej wersji bardzo sportowy i agresywny charakter typowy dla samochodów coupé. W przeciwieństwie jednak do tych ostatnich GTC może pochwalić się całkiem przestronnym wnętrzem mieszczącym 5 osób. Dzięki niższemu usytuowaniu siedzisk foteli pasażerowie mają porównywalną z modelem 5d ilość miejsca nad głowami. Identyczna jest też pojemność bagażnika - 380 l. Oparcie tylnej kanapy można składać i dzielić w stosunku 40:60 (opcjonalnie 40:20:40). Sytem Easy Entry ułatwia zajmowanie miejsca na tylnych siedzeniach, zapamiętuje też ustawienie przednich foteli.Podobieństwo rodzinnePoziom wykończenia i wyposażenia jest taki sam, jak w pozostałych modelach Astry. Poza bazową wersją Essentia do wyboru będą pakiety Enjoy, Cosmo i Sport, każdy dopasowany do innego gustu. Standard obejmie m.in. elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka, elektrycznie podnoszone szyby, tempomat, kolumnę kierownicy z dwupłaszczyznową regulacją, zdalnie sterowany centralny zamek oraz klimatyzację i radioodtwarzacz CD (z wyjątkiem Essentia). Nad bezpieczeństwem pasażerów czuwa system Safetec z przednimi i bocznymi airbagami, kurtynami powietrznymi, ABS-em z elektronicznym rozdziałem siły hamowania oraz wspomaganiem nagłego hamowania (Brake Assist), systemem odłączania pedałów PRS oraz w zależności od wersji systemem stabilizacji toru jazdy ESP Plus i kontrolą trakcji TC Plus. Długa lista opcji obejmie w sumie ponad 50 pozycji, wśród nich m.in. biksenonowe reflektory z funkcją doświetlania zakrętów (AFL), system kontroli ciśnienia w ogumieniu, wspomaganie ruszania pod górę, automatyczną klimatyzację, układ szybkiego ogrzewania wnętrza Quickheat, system nawigacyjny, kilka wzorów tapicerek (w tym również skórzanych) i panoramiczną szybę przednią. Ta ostatnia to zupełna nowość nie tylko w Astrze, lecz także w aucie seryjnym. Szyba ma długość 1,5 m i średnią szerokość 1,16 m. Wcina się w dach aż do słupka środkowego. Zapewnia doskonałą widoczność i poczucie przestrzenności. Nie wpływa przy tym ujemnie na poziom bezpieczeństwa, a dzięki technologii Solar Protect wnętrze się nie przegrzewa. Dynamika i komfortGTC wyposażone jest w interaktywny układ jezdny IDS znany już z wersji 5d i kombi. Charakterystyka zawieszenia została usztywniona, tak by dostosować ją do stylu auta. Na życzenie oferowany jest system IDS Plus z ESP i elektroniczną kontrolą amortyzacji (CDC), która dostosowuje pracę amortyzatorów do warunków drogowych, poprawiając dodatkowo trakcyjność auta i bezpieczeństwo prowadzenia. Kierowca może też przyciskiem "Sport Switch" na konsoli środkowej wybrać tryb sztywności zawieszenia: komfortowy lub sportowy. W tym ostatnim przypadku zmienia się także praca przepustnicy i układu kierowniczego. W żadnym trybie nie ma problemów z opanowaniem auta, które zachowuje się bardzo stabilnie, przewidywalnie i potrafi dostarczyć sporo przyjemności z jazdy.Podczas prezentacji do dyspozycji otrzymaliśmy dwie topowe wersje silnikowe: benzynową 2.0 Turbo o mocy 200 KM oraz wysokoprężną 1.9 CDTI o mocy 150 KM. Obydwie z 6-biegowymi przekładniami i pełnym wyposażeniem potwierdziły doskonałe właściwości jezdne i dynamiczny charakter auta.Nowy Opel wejdzie do sprzedaży na początku kwietnia. Poza wspomnianymi 2 topowymi wersjami do wyboru będzie jeszcze 7 innych jednostek napędowych o mocy od 90 do 170 KM. Ceny na rynku niemieckim zaczynają się od 15 200 euro i są niemal identyczne z kosztami porównywalnych wersji 5-drzwiowych.
Urocze Gran Turismo
Opel nie przypadkiem wybrał na miejsce prezentacji trzeciej wersji nadwoziowej Astry malownicze okolice Malagi na południu Hiszpanii. Tamtejszy klimat i gorący, hiszpański temperament idealnie pasują do najnowszego modelu GTC (Gran Turismo Compact).