Produkowana we wspólnym projekcie z Fiatem (Ulysse i Lancia Z) limuzyna wielkopojemna PSA doczeka się w przyszłym roku następcy. Na pierwszy ogień idzie Peugeot 806. Produkowany od 1994 r. 8-osobowy van zasłużył na zmianę. Jego następca poddawany jest już od kilku miesięcy testom drogowym, podczas których został sfotografowany.Zdjęcia zamaskowanego samochodu pozwalają na wyciągnięcie wniosków dotyczących nowego modelu. Obraz komputerowy jest rezultatem wniosków wyciągniętych z analizy zdjęć "szpiegowskich". "Osiemsetsiódemka" ma architekturę jednobryłową, z wydłużoną przednią częścią (duża strefa zgniotu) i bardzo mocno pochyloną, obszerną przednią szybą. Należy się spodziewać, że taka konstrukcja przedniej szyby spowoduje wysokie wymagania dotyczące wentylacji i ogrzewania. Pod długą maską swobodnie mieszczą się silniki V6 i turbodiesle. Wygląd przodu nawiązuje do nowej stylistyki rodzinnej Peugeotów (206, 607).Tylne boczne drzwi zostały podobnie jak u poprzednika zaprojektowane jako drzwi przesuwane. Takie rozwiązanie ma szereg zalet: obszerny otwór pozwala wygodnie wsiąść i zająć miejsce w trzecim rzędzie foteli nawet wtedy, gdy przestrzeń dookoła pojazdu jest mocno ograniczona, w odróżnieniu od drzwi uchylnych, których szerokie otwarcie wymaga dużo miejsca.Nowy model ma zwiększony rozstaw osi i kół, co pozwala spodziewać się poprawy przestronności wnętrza i komfortu jazdy.Peugeot 807 będzie musiał stawić czoło coraz mocniejszej konkurencji w grupie dużych vanów - od Renault Espace'a i Chryslera Voyagera przez nową Toyotę Previę po takie nowości jak Renault Avantime.
Van spod znaku 07
Francuzi intensywnie pracują nad nowymi modelami. Po wejściu na rynek limuzyny 607 i zapowiadanym na przyszły rok debiucie kompaktowego 307, następny w kolejce czeka van.