Do udziału w tej niecodziennej imprezie zgłosiło się 38 załóg z Niemiec, Holandii, Szwajcarii i Polski. Organizatorom udało się zaprosić właścicieli wyjątkowych pojazdów. Wystarczy wymienić tylko niektóre z nich. Najstarsze to: Bugatti T37 z 1927 roku i Mercedes-Benz SSK z 1929 roku. Najliczniej reprezentowana była marka Jaguar (12 egz.). Pozostałe to m.in. Ferarri 275, Alfa Romeo 1600, MG, Corvette, Porsche (7 egz.) oraz dwa srebrzyste Mercedesy 300 SL.Jedną z największych atrakcji rajdu był wyścig na płycie lotniska w Kamieniu Śląskim, gdzie moc silników miała decydujące znaczenie. Tu królowały Porsche 911, Jaguary i Ferarri, ale z pozoru sędziwe staruszki (Bugatti, Alvis, Mercedes-Benz SSK) nie pozostawały daleko z tyłu. Na całej trasie, której etapami były m.in. pałace w Łomnicy i Mosznej, zamki w Książu i Bolkowie oraz Sanktuarium Św. Jacka w Kamieniu Śląskim, pojazdom towarzyszyli liczni kibice.
Viva Polonia Classic 2005
Uczestnicy pierwszego rajdu historycznych samochodów sportowych w ciągu trzech dni przemierzyli prawie 1000 kilometrów drogami Dolnego Śląska, Kotliny Kłodzkiej i Opolszczyzny. Start i metę usytuowano na wrocławskim rynku.