Kiedyś poszczególnym modelom wystarczała jedna wersja topowa, ale producenci muszą iść za głosem klientów. Ortodoksyjne sportowe modele preferuje tylko mała ilość nabywców, tak więc powstają swego rodzaju półsportowe odmiany, które już wcześniej zaprezentował np. Renault, Seat, Volkswagen czy Subaru. Ich poczet poszerza teraz Opel, który obok ostrej odmiany Corsa OPC zaoferuje także bardziej przyjazną wersję GSi.
W wypadku spółki Opel chodzi o tradycyjne oznakowanie, które wcześniej przeznaczone było dla topowych modelów. Wersja GSi otrzyma doładowany silnik 1,6 l o mocy 110 kW (150 KM) przy 5000 obr./min, który jest w stanie rozpędzić auto do prędkości 210 km/h. Opel Corsa GSi przyśpiesza od 0 do 100 km/h w 8,1 s. Sportowo zestrojone zawieszenie GSi obniżono z przodu o 18 mm, a z tyłu o 15 mm. Samochód wyróżnia się nową stylistyką zderzaków i listew progowych, 17-calowymi alufelgami i spojlerem dachowym.
Wewnątrz znajdziemy między innymi fotele z lepszym trzymaniem bocznym, kierownicę w skórze, aluminiowe pedały i dwukolorową tapicerkę.
W odróżnieniu od OPC wersja GSi będzie dostępna z 3- i 5-drzwiową karoserią. Premiera auta odbyła się na przebiegających właśnie targach w Barcelonie.
ModelCorsa SportCorsa GSiCorsa OPCSilnik1.4 TWINPORT1.7 CDTI1.6 turbo ECOTEC1.6 turbo ECOTECPojemność skokowa [cm3]1364168615981598Cylindrów/zaworów4/44/44/44/4Moc maksymalna [kW (KM)/obr./min]66 (90)/560092 (125)/4000110 (150)/5000141 (192)/5850Maks. moment obrotowy [Nm/obr./min]125/4000280/2300210/1800-5000230/1980-5850Prędkość maksymalna [km/h]173195210225Przyśpieszenie 0-100 km/h [s]12,49,98,17,2Średnie zużycie paliwa [l/100 km]6,24,87,97,9