Oto treść komunikatu, który właśnie otrzymaliśmy:

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z ustaleniami na spotkaniu w dniu 19 stycznia 2007roku z organizatorami i przedstawicielami Polskiego Związku Motorowego w ustalonym ostatecznym terminie (26 stycznia do godziny 16.00)zadeklarowało i wpłaciło kaucję na starty w Pucharze w sezonie 2007 ostatecznie jedenastu zawodników.

Informacja ta została przekazana już w piątek tj. 26 styczniado wiadomości Partnerów Strategicznych Pucharu.

W poniedziałek, 29 stycznia otrzymaliśmy informację o wycofaniu się Partnerów Strategicznych z finansowania organizacji Pucharu w 2007 roku ze względu na małą ilość zawodników (tj. mniej niż wymagane minimum - osiemnastu), co skutkuje brakiem możliwości zorganizowania Pucharu.

Wszystkim zawodnikom, którzy dokonali wpłaty kaucji na wpisowe, kaucja zostanie zwrócona natychmiast po otrzymaniu oficjalnej informacji od Partnerów o wycofaniu się z finansowania organizacji Pucharu (najpóźniej do końca tego tygodnia).

Możemy z przykrością stwierdzi, że przez kilku zawodników, którzy pomimo posiadania podpisanych umów na trzy letnie starty, jak również wielkiego wysiłku sponsorów i organizatorów w zakresie programu wsparcia dla zawodników w sezonie 2007 (przedstawionego na spotkaniu),Puchar nie zostanie zorganizowany. Zawodnicy Ci zlekceważyli zaproszenia na spotkanie, jak również nie potwierdzili swojego udziału w Pucharze w sezonie 2007. Właśnie Ci zawodnicy swoja postawą spowodowali brak możliwości organizacji Pucharu, zniechęcili Partnerów do finansowania tego przedsięwzięcia sportowego, jak również narazili na straty tych zawodników, którzy przygotowywali się do udziału w Pucharze.

Tyle oficjalny komunikat. 19 stycznia w siedzibie Volkswagen Racing Polska w podtarnowskich Zgłobicach odbyło się noworoczne spotkanie zawodników z organizatorami Pucharu. Oprócz właścicieli firmy Volkswagen Racing Polska na spotkaniu byli również obecni członkowie Polskiego Związku Motorowego oraz przedstawiciel firmy Kulczyk Tradex. Program meetingu obejmował omówienie zmian w regulaminie technicznym i sportowym, wsparcia finansowego i organizacyjnego zawodników, procesu budowy pucharowych Volkswagenów oraz dyskusję dotyczącą kupna i wynajmu samochodów.

Na prośbę uczestników zrezygnowano z obowiązkowej wymiany kół i wyścigów zagranicznych. Sezon 2007 został podzielony na dziesięć eliminacji rozegranych w ramach pięciu weekendów wyścigowych. Każdy weekend składać się będzie z sesji kwalifikacyjnej, decydującej o rozstawieniu na starcie do pierwszego biegu, oraz dwóch wyścigów. O rozstawieniu w drugim wyścigu zdecydują wyniki pierwszego biegu. Zachowano punkt regulaminu mówiący o odwróconej kolejności pierwszych sześciu zawodników na starcie wyścigu numer dwa. Ostatnia nowość to start typu „Grand Prix”, czyli tzw. start stojący.

W sezonie 2007 postawiono na pomoc organizacyjno-finansową dla zawodników. Obniżono wpisowe z 900 do 700 złotych. Począwszy od pierwszej rundy kierowcy otrzymają 80 litrów paliwa na każdy weekend wyścigowy, a od trzeciej eliminacji także po dwa komplety przednich klocków hamulcowych, po dwa filtry powietrza i paliwa i osiem litrów oleju Castrol. Ponadto każdy zawodnik, który na koniec sezonu nie uplasuje się na podium, a wziął udział we wszystkich wyścigach i nie został ukarany za niedozwolone przeróbki techniczne, otrzyma nagrodę w wysokości 3 500 złotych.

Organizatorzy z VW Racing zrobili więc wszystko co możliwe, aby puchar sie odbył. Okazało się, ze to nie wystarcza. O przyczynach, dla których przedsięwzięcie sie nie udało napiszemy wkrótce osobno, po rozmowach z zainteresowanymi...