Według danych J. D. Power Volkswagen nie ma w Stanach Zjednoczonych zbyt wiernych klientów. Podczas gdy większość konkurencji wita w swoich salonach około połowy dotychczasowych klientów, marce Volkswagen wiernych pozostaje niespełna 30% klientów. To oczywiście nie podoba się niemieckiemu producentowi i chce tę sytuację zmienić. Nie ma się czemu dziwić, przecież jedna z podstawowych reguł marketingu mówi, że taniej i łatwiej jest utrzymać dotychczasowych klientów niż pozyskać nowego.

Volkswagen ma wielkie plany i zamierza liczbę wiernych klientów podwoić. Amerykański analityk Gordon Wangers uważa cel Volkswagena za godny podziwu, ale trochę nierealny. Samochody marki Volkswagen kupowane są w USA przede wszystkim przez młodych ludzi, którzy nie myślą o marce, ale decydują się na podstawie aktualnych chęci i modnych trendów. Młodzi Amerykanie po prostu kupują rzeczy, które są cool, i nie interesują się tym, co będzie jutro. Volkswagen w walce o większą ilość lojalnych klientów stawia przede wszystkim na modele Jetta, Passat i Beetle.