Aktualne wyniki sprzedaży wciąż potwierdzają spadek. W żadnym kraju europejskim nie ma już pomocy rządowej związanej ze złomowaniem starych aut, a sprzedaż wspomagają jedynie oferty związane z wprowadzeniem od 1 stycznia 2011 r. normy emisji szkodliwych spalin Euro 5. I z tego powodu importerzy i dilerzy muszą się jak najszybciej pozbyć aut, które takich norm już nie spełniają.

Na rynkach europejskich wciąż niezagrożonym liderem pozostaje Volkswagen Golf, który w październiku przekroczył granicę 37,5 tys. egzemplarzy. Wiceliderem jest także model tej samej marki – VW Polo, a trzeci Ford Fiesta.

Pierwszym modelem spoza koncernu VW jest Renault Clio, a wraz z nim francuska trójka. Włoski Fiat Punto ponownie znalazł się w pierwszej dziesiątce.

Poz. Model 10/2010 10/2009 Zmiana [%] Udział w rynku
1. Volkswagen Golf 38 511 52 748 -27,0 3,65
2. Volkswagen Polo 29 348 25 941 13,1 2,78
3. Ford Fiesta 26 905 41 580 -35,3 2,55
4. Renault Clio 26 306 32 565 -19,2 2,49
5. Peugeot 207 20 942 31 482 -33,5 1,98
6. Renault Megane 20 775 25 144 -17,4 1,97
7. Opel Corsa 19 376 29 512 -34,3 1,83
8. Opel Astra 18 868 24 763 -23,8 1,79
9. Ford Focus 18 666 24 691 -24,4 1,77
10. Fiat Punto 18 017 27 231 -33,8 1,71
- Razem 1 056 108 1 259 552 -16,2 100,00

Granicę 100 tys. przekroczył w październiku 2010 r. jedynie Volkswagen. W najlepszej dziesiątce nie ma Toyoty. Jedynie Audi odnotowało wzrost, a Mercedes-Benz sprzedał o 31 samochodów mniej.

Największe straty w porównaniu z analogicznym okresem minionego roku odnotował Fiat (-35,7 proc.) oraz Ford (-28,7 proc.).

Poz. Marka 10/2010 10/2009 Zmiana [%] Udział w rynku
1. Volkswagen 126 253 145 009 -12,9 11,95
2. Renault 91 644 115 253 -20,5 8,68
3. Ford 78 177 109 637 -28,7 7,40
4. Peugeot 71 583 88 466 -19,1 6,78
5. Opel 69 107 86 279 -19,9 6,54
6. Citroën 64 740 79 625 -18,7 6,13
7. Fiat 56 738 88 246 -35,7 5,37
8. Mercedes-Benz 52 089 52 120 -0,1 4,93
9. BMW 51 870 48 815 6,3 4,91
10. Audi 51 824 51 111 1,4 4,91
- Razem 1 056 108 1 259 552 -16,2 100,00

Od początku roku sprzedano w Niemczech aż o 900 tys. samochodów mniej. W październiku 2010 roku do nowych użytkowników trafiło prawie 257 tys. aut, ale wciąż jest to o 20 proc. mniej niż przed rokiem.

Największy wzrost sprzedaży nowych samochodów odnotowano w Irlandii (+111,7 proc.). Także Polska, która zajmuje ósmą pozycję, może pochwalić się 19,1 proc. wzrostem.

Poz. Kraj 10/2010 10/2009 Zmiana [%] Udział w rynku
1. NIEMCY 256 775 321 120 -20,0 24,31
2. FRANCJA 171 950 210 424 -18,3 16,28
3. WŁOCHY 140 944 197 455 -28,6 13,35
4. WIELKA BRYTANIA 131 495 168 942 -22,2 12,45
5. HISZPANIA 61 530 98 730 -37,7 5,83
6. BELGIA 44 650 39 726 12,4 4,23
7. HOLANDIA 43 920 35 525 23,6 4,16
8. POLSKA 30 380 25 401 19,6 2,88
9. AUSTRIA 28 713 26 694 7,6 2,72
10. SZWECJA 26 420 21 783 21,3 2,50
11. SZWAJCARIA 23 918 22 887 4,5 2,26
12. PORTUGALIA 18 138 15 182 19,5 1,72
13. ČESKÁ REPUBLIKA 13 126 14 121 -7,0 1,24
14. NORWEGIA 10 683 10 187 4,9 1,01
15. DANIA 10 597 9 992 6,1 1,00
16. FINLANDIA 9 538 7 639 24,9 0,90
17. GRECJA 7 822 11 587 -32,5 0,74
18. SŁOWACJA 6 149 5 579 10,2 0,58
19. SŁOWENIA 4 741 4 764 -0,5 0,45
20. LUKSEMBURG 3 832 4 301 -10,9 0,36
21. WĘGRY 3 682 3 407 8,1 0,35
22. IRLANDIA 3 279 1 527 114,7 0,31
23. CYPR 1 114 923 20,7 0,11
24. ESTONIA 1 067 728 46,6 0,10
25. LITWA 943 522 80,7 0,09
26. ŁOTWA 577 330 74,8 0,05
27. ISLANDIA 125 76 64,5 0,01
- RAZEM Europa 1 056 108 1 259 552 -16,2 100,00