Auto Świat Wiadomości Aktualności Volkswagen Golf nie daje za wygraną

Volkswagen Golf nie daje za wygraną

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan

Europejski rynek, chociaż nieco się skurczył w porównaniu z analogicznym okresem 2009 roku, wciąż ma tego samego lidera, którym jest Volkswagen

Volkswagen Golf nie daje za wygraną
Auto Świat
Volkswagen Golf nie daje za wygraną

W ciągu ośmiu miesięcy 2010 roku w Europie według danych JATO Dynamics zostało sprzedanych prawie 724 tys. nowych samochodów. Rok wcześniej w tym samym okresie było ich 820,2 tys., co oznacza 11,8 proc. spadek.

Wciąż liderem są modele koncernu Volkswagen.

Pozycję niekwestionowanego lidera wciąż utrzymuje VW Golf, którego sprzedaż w sierpniu nie przekroczyła 27 tys. egzemplarzy (-29,3 proc.). Wiceliderem jest VW Polo, najpopularniejszy mały model.

Swój wynik o 17,1 proc. zwiększył także Renault Mégane. Pozostałe modele z pierwszej dziesiątki odnotowały spadek sprzedaży, a najmniej stracił Opel/Vauxhall Astra (-8,4 proc.).

Poz.Model8/20108/2009Zmiana [%]Udział w rynku
1.VOLKSWAGEN GOLF26 62337 645-29,3%3,68%
2.VOLKSWAGEN POLO20 52413 70849,7%2,84%
3.FORD FIESTA16 60721 839-24,0%2,29%
4.RENAULT CLIO15 43617 711-12,8%2,13%
5.OPEL/VAUXHALL CORSA14 83019 642-24,5%2,05%
6.PEUGEOT 20714 27818 861-24,3%1,97%
7.OPEL/VAUXHALL ASTRA12 92714 115-8,4%1,79%
8.RENAULT MÉGANE12 79010 92017,1%1,77%
9.FORD FOCUS12 59516 760-24,9%1,74%
10.FIAT PUNTO11 73116 795-30,2%1,62%
-Razem723 805820 494-11,8%100,00%

Wśród marek liderem pozostaje Volkswagen, który sprzedał o 15 proc. mniej samochodów niż w analogicznym okresie 2009 roku. Jednak żaden z producentów nie osiągnął granicy 100 tys. egz.

Wszyscy odnotowali spadek, a jedynie Audi wzrost o 1,4 proc. Do pierwszej dziesiątki powróciła Toyota, która wypchnęła z niej Mercedesa.

Największe straty (-24,6 proc.) odnotował Fiat i Ford (-20 proc.).

Poz.Marka8/20108/2009Zmiana [%]Udział w rynku
1.VOLKSWAGEN88 869104 517-15,0%12,28%
2.RENAULT54 45557 048-4,5%7,52%
3.FORD51 44264 266-20,0%7,11%
4.PEUGEOT49 43355 494-10,9%6,83%
5.OPEL/VAUXHALL49 16356 980-13,7%6,79%
6.CITROËN42 74548 348-11,6%5,91%
7.FIAT37 24749 386-24,6%5,15%
8.AUDI37 23936 7161,4%5,14%
9.TOYOTA35 96644 413-19,0%4,97%
10.BMW30 84533 391-7,6%4,26%
-Razem723 805820 494-11,8%100,00%

Wśród krajów, najwięcej sprzedano nowych samochodów w Niemczech, ale było to o 27 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2009 roku. W większości krajów europejskich odnotowano wzrost, ale pierwsza piątka wyraźnie straciła. Polska jest wśród krajów, które sprzedały więcej i zajmuje dziewiątą pozycję w tym rankingu.

Poz.Kraj8/20108/2009Zmiana [%]Udział w rynku
1.NIEMCY200 885275 219-27,0%27,75%
2.FRANCJA102 826110 542-7,0%14,21%
3.WŁOCHY69 23585 620-19,1%9,57%
4.WIELKA BRYTANIA55 30567 006-17,5%7,64%
5.HISZPANIA45 01058 980-23,7%6,22%
6.BELGIA36 82030 08522,4%5,09%
7.HOLANDIA36 71227 69232,6%5,07%
8.AUSTRIA24 69422 42310,1%3,41%
9.POLSKA22 61821 1706,8%3,12%
10.SZWECJA22 37615 54244,0%3,09%
11.SZWAJCARIA20 81817 95515,9%2,88%
12.PORTUGALIA14 75210 51240,3%2,04%
13.CZESKA REPUBLIKA12 08812 174-0,7%1,67%
14.DANIA10 4947 91432,6%1,45%
15.NORWEGIA10 4147 96730,7%1,44%
16.FINLANDIA8 6026 11040,8%1,19%
17.GRECJA7 15922 843-68,7%0,99%
18.SŁOWACJA5 2667 024-25,0%0,73%
19.IRLANDIA5 0612 404110,5%0,70%
20.SŁOWENIA4 2153 8838,6%0,58%
21.WĘGRY3 0352 45823,5%0,42%
22.LUKSEMBURG2 5382 579-1,6%0,35%
23.CYPR8137409,9%0,11%
24.ESTONIA79559932,7%0,11%
25.LITWA61753016,4%0,09%
26.ŁOTWA55538743,4%0,08%
27.ISLANDIA102136-25,0%0,01%
-EUROPA Razem723 805820 494-11,8%100,00%
Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków