Ze średnim zużyciem 3,3 litra (Polo), 3,8 litra (Golf) i 4,4 litra (Passat) te trzy nowe Volkswageny są najoszczędniejszymi na świecie samochodami w swoich klasach. Pierwsze Golfy BlueMotion i Passaty BlueMotion (o mocy 77 kW/105 KM) trafią do klientów w Niemczech jeszcze w tym roku. Rozpoczęcie produkcji seryjnej Polo BlueMotion (55 kW/75 KM) przewidziane jest na początek 2010 roku.

Polo BlueMotion

Każdy z tych modeli BlueMotion definiuje zupełnie na nowo temat zużycia paliwa, emisji CO2i kosztów w swoim segmencie. Na przykład Polo BlueMotion - druga generacja tego trendsettera ze średnim spalaniem zaledwie 3,3 litra oleju napędowego (87 g/km CO2) na 100 km awansuje do miana „samochodu 3-litrowego naszych czasów" i - jak poprzednik - znów jest najoszczędniejszym pięcioosobowym samochodem na świecie. 45-litrowy zbiornik pozwala teoretycznie na przejechanie 1.363 kilometrów. Dojazd do pracy, wyjazd na urlop lub na długi weekend nie będą stanowiły poważnego obciążenia dla portfela. Według niemieckiego urzędu statystycznego średnio niemiecki kierowca przejeżdża w roku 11.000 kilometrów. Dla właściciela pięcioosobowego Polo BlueMotion oznacza to, że w ciągu roku będzie tankować tylko osiem razy.

Golf BlueMotion Golf BlueMotion dzięki spalaniu tylko 3,8 litra oleju napędowego (99 g/km CO2) jest również najoszczędniejszym samochodem w swojej klasie. Teoretyczny zasięg na jednym baku wynosi 1.447 kilometrów (zbiornik 55 litrów).

Passat BlueMotionAbsolutnie rekordowy jest zasięg nowego Passata BlueMotion. Przy średnim zużyciu 4,4 litra oleju napędowego (114 g/km CO2), dzięki 70-litrowemu zbiornikowi może on przejechać 1.591 kilometrów. Obecnie żaden inny samochód tej wielkości na świecie nie jest oszczędniejszy. I dotyczy to nie tylko wersji sedan, lecz ze względu na identyczne wartości spalania, także oferowanego od samego początku sprzedaży Passata Variant BlueMotion.

TDI z Common Rail + Start-Stop + rekuperacja

Do BlueMotion Technologies, w które wyposażone są te trzy niezwykle oszczędne samochody, należy pakiet nowoczesnych elementów. Podstawą ekstremalnie niskich wartości spalania i emisji są nowe silniki TDI z Common Rail ze zmodyfikowanym oprogramowaniem systemu zarządzania silnika i z obniżoną prędkością obrotową biegu jałowego. W Polo BlueMotion jest to trzycylindrowy silnik 1.2 TDI; Golf i Passat napędzane są czterocylindrowym silnikiem TDI o pojemności 1.6 litra. Wbudowany w zegary wskaźnik zmiany przełożenia informuje o najefektywniejszym w danym momencie biegu.

Do rozwiązań BlueMotion należą także: odzysk energii hamowania (rekuperacja), system Start-Stop, opony o zoptymalizowanych oporach toczenia, zależnie od wersji - wyjątkowo lekkie i aerodynamiczne obręcze kół, obniżone zawieszenie (Golf) oraz modyfikacje stylistyczne poprawiające aerodynamikę i zindywidualizowane wyposażenie wnętrza.

źródło: Volkswagen, fot. Volkswagen