Touareg numer dwa bazuje na podzespołach drugiej generacji Porsche Cayenne i wygląda jak poprzednik, ale jest cały nowy. W opcji dostępny jest największy w klasie panoramiczny szklany dach. Wnętrze jest nie tylko większe, ale także praktyczniejsze. Tylną kanapę można przesuwać w zakresie 16 cm i regulować kąt pochylenia jej oparcia. Bagażnik połyka maksymalnie 1642 l.
Na początku w ofercie pojawią się dwa silniki wysokoprężne oraz jeden benzynowy, który wspomagany będzie niewielkim silnikiem elektrycznym. Model 3,0 V6 TDI ma 240 KM i spala średnio 7,4 l/100 km, natomiast wersja 4,2 V8 TDI ma 335 KM i potrzebuje raptem 9,1 l/100 km.
Model hybrydowy wyposażony jest w benzynowy silnik 3,3 V6 z kompresorem o mocy 333 KM, który wraz z 46-konnym silnikiem elektrycznym oferuje łącznie 379 KM. Hybrydowy Touareg może jechać w trybie elektrycznym z prędkością do 50 km/h i potrzebuje średnio 8,2 l/100 km.
Wszystkie modele wyposażone są w 8-biegowy automat, który przenosi moc na cztery koła. Co ważne z punktu widzenia niskiego spalania i dobrych osiągów, nowy Volkswagen Touareg jest o ponad 200 kg lżejszy od poprzednika.W wyposażeniu jest także kilka elektronicznych gadżetów, dzięki którym Touareg ma sobie nieźle radzić w terenie. Więcej informacji poznamy na salonie genewskim.