Wielu klientów z niecierpliwością czekało na to rozwiązanie, zapewniające większe bezpieczeństwo, komfort i wydajność pracy.

To nie przypadek, że nazwa nowej skrzyni biegów kojarzy się z bestsellerem Volvo – skrzynią biegów I-Shift. I-Sync to manualna skrzynia biegów uzupełniona o układ automatycznej zmiany biegów. Podobnie jak I-Shift, I-Sync łączy w sobie niezawodność i mały ciężar skrzyni manualnej z wygodą przekładni automatycznej. Jednak w przeciwieństwie do skrzyni biegów I-Shift, zaprojektowanej z myślą o transporcie ciężkim, I-Sync została dostosowanado wymogów lokalnego transportu dystrybucyjnego.

Łatwe sterowanie

– I-Sync zoptymalizowano pod kątem współpracy z naszym 7-litrowym silnikiem w celu zapewnienia płynnej i komfortowej zmiany biegów w ruchu miejskim, charakteryzującym się częstym zatrzymywaniem się pojazdu i ruszaniem z miejsca– wyjaśnia Clara Werner Floberg, menedżer produktu ds. Volvo FL w Volvo Trucks. Oprócz tego, że sam proces zmiany biegu odbywa się automatycznie, skrzynia biegów I-Sync jest równie łatwa w sterowaniu. W transporcie dystrybucyjnym kierowcy często prowadzą inny pojazd każdego dnia. W takiej sytuacji ważne jest, aby wszystkie swoje zadania mogli wykonywać szybko, skutecznie i bezpiecznie.

Niskie zużycie paliwa

Optymalny proces zmiany biegów oznacza niski poziom zużycia paliwa, podobnie jak emisji dwutlenku węgla i innych szkodliwych substancji. Co więcej, Volvo przewiduje, że ze względu na mniejsze tempo zużycia podzespołów, również koszty obsługi technicznej i napraw będą niższe.

– Najlepszym tego dowodem jest sprzęgło, które w połączeniu z I-Sync osiąga znacznie większa trwałość – mówi Clara Werner Floberg. Okresy międzyobsługowe są takie same, jak dla manualnych skrzyń biegów – olej wystarczy wymieniać co 300 000 kilometrów.

Mocniejsza pozycja w segmencie

– Dzięki I-Sync, Volvo FL stanie się jeszcze bardziej interesującym pojazdem dla klientów zajmujących się dystrybucją towarów. A spełniając potrzebę wyrażaną wprost przez klientów, niewątpliwie wzmacniamy naszą pozycję w tym ważnym segmencie transportu – konkluduje Clara Werner Floberg.

Fakty Volvo I-Sync• zautomatyzowana, skrzynia biegów o 6 przełożeniach;• dostosowana do silników Volvo D7 o mocy 240 i 280 KM, spełniających normę emisji spalin Euro 4;• maksymalny wejściowy moment obrotowy: 1050 Nm;• okres między wymianami oleju: 300 000 km;• dostępna w pojazdach dystrybucyjnych Volvo FL o dopuszczalnej masie całkowitej od 12do 18 t i dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów 26 tonowych.