W tym roku, po raz pierwszy w historii, wydarzenie to przybrało formę Mistrzostw Świata. Łącznie, ponad 3200 zespołów, w skład których weszło 12 000 uczestników, wzięło udział w szkoleniu i rundach kwalifikacyjnych zawodów VISTA 2007.

VISTA, największe światowe zawody dla personelu punktów serwisowych, obchodzi w tym roku swoje 30–te urodziny pod tą nazwą i jednocześnie w roku 2007 mija 50 lat od czasu, kiedy Volvo zorganizowało te zawody po raz pierwszy.Dla odzwierciedlenia ewolucji, jaką konkurs przeszedł na przestrzeni lat, tegoroczne, jubileuszowe zawody był wydarzeniem o globalnym zasięgu, w którym zwycięska drużyna zdobyła tytuł Mistrzów Świata.

VISTA 2007 rozpoczęła się w październiku 2006 roku, kiedy to miała miejsce pierwsza z trzech rund teoretycznych. W rundzie tej, 3 245 zespołów, liczących łącznie prawie 12000 zawodników, przystąpiło w 1010 punktach serwisowych, zlokalizowanych na terenie 68 krajów, do rozwiązywania zadań związanych z obsługą serwisową samochodów ciężarowych i autobusów.

Wszystkie te zespoły konkurowały ze sobą również w dwóch kolejnych rundach teoretycznych, w następstwie których wyłoniono 160 zespołów, które przeszły do regionalnych półfinałów. Półfinały te obejmowały zarówno zadania teoretyczne, jak i praktyczne i odbyły się w okresie marzec – kwiecień br.,w ośmiu miastach, zlokalizowanych w pięciu stronach świata. To z kolei doprowadziło do wyłonienia 28 zespołów, pochodzących z 24 krajów - absolutnej śmietanki światowej sieci serwisowej Volvo, która podjęła walkę o tytuł Mistrza Świata.

Na terenie Centrum Szkoleniowego Volvo Trucks w Geteborgu, 28 finalistów spędziło cały dzień przechodząc 14 trudnych testów praktycznych. Konkurencja była ostra, a różnica wyników dzieląca zespoły niemieckii duński, które zajęły miejsca drugie i trzecie odpowiednio, była minimalna. Pochodzący ze Szwecji zespół o nazwie Skywalker zdobył główną nagrodę.

- To fantastyczne uczucie móc nazywać się Mistrzami Świata jeśli chodzi o poziom wiedzy serwisowej - powiedział Roger Ihrelius, kapitan zespołu Skywalker, który brał udział w konkursie VISTA po raz dziewiąty. VISTA jest odzwierciedleniem poziomu wiedzy, jakiego nasze nowoczesne samochody ciężarowe i warsztaty wymagają od naszej grupy. Zaangażowanie, z jakim Volvo traktuje tę konkurencję, wskazuje na rolę, jaką firma przywiązuje do poziomu wiedzy personelu serwisowego w każdym z jej autoryzowanych warsztatów na całym świecie.

Staffan Jufors, Prezydent i Dyrektor NaczelnyVolvo Truck Corporation, wskazuje na główne korzyści, jakie konkurencja za sobą niesie:

- W efekcie, VISTA oznacza kompleksowy program szkoleniowy dla całego naszego personelu serwisowego, ale przybiera on formę ekscytującej konkurencji - powiedział. “Szacujemy, że VISTA 2007 zamknęła się na łącznym poziomie 275 000 godzin szkoleniowych. Volvo musi oferować swoim klientom najlepszą na świecie obsługę serwisową, a VISTA jest odzwierciedleniem tego wymagającego celu. Przyczynia się również do podniesienia rangi branży serwisowej, a także pomaga nam w pozyskiwaniu do pracy w naszych serwisach najbardziej utalentowanych pracowników.

Szczęśliwi członkowie zespołu Skywalker poinformowali, że już teraz snują plany dotyczące przyszłej jesieni.