Wielu klientów szwedzkiego Volvo uważało najmocniejsze wersje SUV XC90 za pozbawione emocji, dlatego spece od marketingu zafundowali im usztywnioną wersję Sport. Od podstawowego modelu XC90 wyróżnia się zmianami w nastawieniu zawieszenia (sztywniejsze amortyzatory i stabilizatory, sztywniejszy i bezpośredni układ kierowniczy z degresywnym wspomaganiem, samoczynne utrzymywanie prześwitu Nivomat) oraz zmianami we wnętrzu (sportowe siedzenia z lepszym trzymaniem bocznym, obszycie dwoma rodzajami skóry z kontrastowym ściegiem, sportowa kierownica, zegary w stylu chronograf, specjalne dywaniki z obszyciem chromowanym). Z zewnątrz samochód wyróżnia się specjalnymi 19-calowymi kołami, srebrnymi listwami o matowej powierzchni, poszerzonymi nadkolami w kolorze nadwozia, dwoma końcówkami wydechu oraz demontowanymi relingami dachowymi (można je dokupić za opłatą). Przygotowano również specjalny odcień czerwonego lakieru – Passion. Dostępne jednostki napędowe to – 5-cylindrowy silnik wysokoprężny 2,4 l D5 (185 KM), 6-cylindrowa benzynowa jednostka 3,2 l (238 KM) oraz topowy V8 o pojemności 4,4 (315 KM). Silniki ułożone poprzecznie można opcjonalnie połączyć z 6-biegową skrzynią automatyczną.
Volvo XC 90 Sport: więcej frajdy z dużym SUV
Wielu klientów szwedzkiego Volvo uważało najmocniejsze wersje SUV XC90 za pozbawione emocji, dlatego spece od marketingu zafundowali im usztywnioną wersję Sport.