W zeszłym roku rynek rosyjski stał się miejscem zbycia 21 041 pojazdów szwedzkiej marki Volvo, co oznacza spadek rzędu dziesiątek egzemplarzy. Zmieniła się jednak struktura sprzedaży. Najpopularniejszym modelem Volvo w Rosji jest duży SUV XC90, który odnotował wzrost sprzedaży o 17 % do 7219 egzemplarzy, chociaż konkurencja oferuje nowsze konstrukcje.

Jeszcze lepszy wynik przypisało sobie uterenowione kombi XC70 – 3144 egz. oznacza wzrost o 90 %. XC60 weszło na rynek dopiero pod koniec roku, dlatego końcowy wynik sięgnął zaledwie 190 sztuk. W ogólnym podsumowaniu crossoverów i SUV-ów marki Volvo sprzedano w Rosji 10 553, co oznacza niespełna połowęogólnego zbytu.

Drugą największą grupę tworzyły modele klasy niższej średniej. Sedan S40 sprzedał się w ilości 3719 egzemplarzy (- 20 %), a hatchback C30 1351 szt. (- 25 %). Kombi V50 z wynikiem 339 egz. (- 8 %) i kabriolet C70 z 86 egzemplarzami (+ 65 %) nieznacznie wpłynęły na ogólny wynik.

Modelu S60 sprzedano 2715 szt. (- 23 %), a flagowej limuzyny S80 2106 egzemplarzy, co oznacza spadek o 21 procent. Kombi V70 z wynikiem 172 egzemplarzy pozostaje w cieniu swojego bliźniaka XC70. Wywnioskować więc można, że Rosjanie najbardziej lubią SUV-y i sedany, tradycyjne rodzinne kombi nie cieszą się taką popularnością jak w Europie Zachodniej.

Stagnacja w roku 2008 przerwała dobrą passę firmy Volvo na rynku rosyjskim. W roku 2004 sprzedano tutaj 5000 pojazdów szwedzkiej marki, w roku 2005 zaledwie o 640 egzemplarzy więcej, natomiast w roku 2006 było to już 10 800 pojazdów. Niezaprzeczalny jest również wzrost popularności uterenowionych modeli serii XC, które w roku 2004 tworzyły zaledwie 16 % ogólnej sprzedaży, natomiast w zeszłym roku była to już prawie połowa.

Sprzedaż samochodów marki Volvo na rynku rosyjskimModel20042005200620072008C3000517961351C700005286S401177862238446683719S6015781437254735372715S8012071179146526692106V50114120215368339V70105120120173172XC600000190XC70318559109116553144XC905021,362297661597219Razem50015639108032107721041