Nobina wygrała kontrakt na zapewnienie transportu autobusowego w Tromso począwszy od 1 lutego 2012 i zdecydowała, że to Volvo Buses będzie dostawcą 91 nowych autobusów wymaganych na potrzeby realizacji kontraktu.

-Dla Nobiny najważniejszym kryterium wyboru jest możliwie najniższy koszt cyklu życia autobusu - mówi Svenn-Age Lokken, dyrektor Volvo Buses Norway - To czynnik, któremu Volvo poświęca dużo uwagi i cieszę się, że spełniliśmy wymogi Nobiny - dodaje.

Volvo otrzymało największe jak do tej pory zamówienie na autobusy hybrydowe w Europie, a firma Nobina doceniła fakt, iż autobusy Volvo z łatwością spełniają wymóg niskiego kosztu cyklu życia autobusu.

- W czasach, gdy środowisko wymaga od nas, byśmy zrobili wszystko, co w naszej mocy, aby zmniejszyć całkowite zużycie energii, autobusy hybrydowe są jednym z rozwiązań" - zauważa Svenn-Age Lokken. - Odzyskując energię hamowania, będziemy mogli zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 35 proc., co przyczyni się do zmniejszenia wpływu na środowisko i obniżenia kosztu cyklu życia autobusu.

Do dnia dzisiejszego Volvo Buses otrzymało zamówienia na ponad 300 autobusów hybrydowych, a pierwsze z nich są na trasach już od ponad półtora roku. Autobusy hybrydowe Volvo są już także w użyciu w kilku norweskich miastach.

Zamówienie firmy Nobina zawiera: 32 autobusy Volvo 7700 Hybrid, 38 średniopodłogowych autobusów Volvo 8700 z 7-litrowym silnikiem i 21 nowych niskowejściowych Volvo 8900, 6x2, z 9-litrowym silnikiem. Kontrakt obejmuje również obsługę serwisową i naprawy autobusów przez Volvo za pośrednictwem dilera w Tromsö, Nordic Last og Buss.

Autobusy będą produkowane w zakładach Volvo we Wrocławiu i w Säffle w Szwecji, i zostaną dostarczone pod koniec roku.