Auto Świat Wiadomości Aktualności Voyage na duże wojaże

Samochód był funkcjonalny, trwały i prosty w konstrukcji. Wykorzystywany był także przez rolników, służby energetyczne oraz firmy budowlane. Od roku 1960 na skutek zwiększonego zainteresowania modelem sprzedawano go także w wersji cywilnej Patrol Wagon. Pierwsze TerranoKolejna terenówka Nissana, Terrano, pojawiła się dopiero w roku 1986.Początkowo samochód oferowany był na rynkach amerykańskim i azjatyckim. Pokazany w 1993 roku Terrano II został zaprojektowany specjalnie dla Europejczyków. Dwa lata temu przeprowadzono face lifting tego modelu. Poprawiono wygląd, a wnętrze otrzymało lepszej jakości materiały.Właśnie ten model posłużył do stworzenia limitowanej serii Voyage. Nazwa oznacza daleką i pełną przygód podróż, a została zapożyczona od miesięcznika o tematyce podróżniczej. Terrano II dostępny jest w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Charakterystycznym elementem nadwozia jest atrapa chłodnicy oraz podwójne reflektory. Z tyłu dominuje osłonięte koło zapasowe umieszczone na drzwiach bagażnika.We wnętrzu użyto materiałów bardzo dobrej jakości. Dwukolorowa deska rozdzielcza zawiera wskaźniki stylizowane na sportowo i ciekłokrystaliczny wyświetlacz. PrzestronnieFunkcjonalność kabiny podkreślają schowki, uchwyty na kubki oraz siatka na drobne przedmioty w tylnych drzwiach. Miejsca jest wystarczająco dla wszystkich pasażerów, a jedynym poważniejszym mankamentem jest niewygodne zajmowanie miejsca z tyłu w wersji krótkiej.Do napędu Voyage służą dwie jednostki napędowe. Benzynowa z pojemności 2,4 litra uzyskuje moc 118 KM. Wydaje się jednak, że do jazdy, szczególnie terenowej, lepszy jest oszczędny turbodiesel o pojemności 2,7 litra i mocy 125 KM, którą silnik osiąga przy 3600 obrotów na minutę. Imponujący jest moment obrotowy, którego maksymalna wartość 278 Nm dostępna jest już przy 2000 obrotów na minutę. Świetna elastyczność umożliwia dynamiczną jazdę szosową, a i na bezdrożach auto radzi sobie bardzo dobrze, o czym mogliśmy się przekonać podczas jazd testowych. Nawet strome, błotniste podjazdy nie były barierą nie do pokonania. W najgorszym przypadku trudniejsze odcinki trzeba było pokonywać bardzo wolno, ale zawsze do przodu i bez pomocy z zewnątrz. Wyjątkowe dodatkiDo jazdy po bezdrożach Voyage predestynuje wyposażenie dodatkowe, które jest przewidziane tylko dla tej wersji. Są to rama ochronna, osłona tylnych zderzaków i przechyłomierz. Ponadplanowy ładunek można zabrać dzięki relingom, a w bagażniku jest dodatkowa wykładzina. Z zewnątrz elementem wyróżniającym jest znaczek "Voyage". Nabywcy limitowanej serii otrzymają dodatkowo roczną prenumeratę miesięcznika "Voyage" oraz upominek. Trzeba się jednak spieszyć, bowiem do salonów sprzedaży trafi tylko sto takich modeli. Voyage dostępny będzie w wersjach Sport, Luxury i Elegance. Najtańszy model z silnikiem benzynowym kosztuje 113 690 złotych.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: