Wymiary obu wersji są jednak identyczne (dł. 3,970 mm, szer. 1,682 mm, wys. 1,485 mm), to samo tyczy się wymiarów wnętrza oraz pojemności bagażnika.
Początkowo nowe 3-drzwiowe Polo będzie dostępne w 6 wariantach, jeśli chodzi o jednostki napędowe. Dostępne będą także 3 odmiany wyposażeniowe: Trendline, Comfortline oraz Highline.
Silniki benzynowe będą dysponowały mocami od 60 do 85 KM, ale VW już zapowiedział, że przygotowywany jest także turbodoładowany silnik TSI o mocy 105 KM. Jednostki TDI napędzane olejem napędowym będą produkowały od 75 KM do 105 KM.
Dla oszczędnych przewidziano nowy silnik diesla wyposażony w technologię BlueMotion o pojemności 1,2 l i mocy 75 KM. Według VW nowe Polo BlueMotion będzie najoszczędniejszym samochodem w swojej klasie. Jego średnie zużycie paliwa ma wynosić 3,3 l/100km, a emisja dwutlenku ma nie przekraczać 87 g/km.
Głównymi rywalami nowego VW Polo będą Ford Fiesta i Renault Clio. Sprzedaż samochodu na europejskim rynku ma rozpocząć się w październiku.
Crash test nowego VW Polo (zobacz szczegółowe wyniki):
źródło: Carscoop