Logo
WiadomościAktualnościW dynamicznym stylu

W dynamicznym stylu

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po pięciu miesiącach od debiutu trzeciej generacji Astry w wersji pięciodrzwiowej Opel wprowadza do sprzedaży kombi - rodzinny kompakt o atrakcyjnej, dynamicznej sylwetce. Elegancji dodają mu chromowany grill, listwy boczne w dolnej linii okien i na klapie bagażnika, aluminiowe felgi (w zależności od wersji dostępne w rozmiarach 15, 16, 17, a nawet 18 cali) oraz srebrny lub czarny reling dachowy.

W dynamicznym stylu
Zobacz galerię (4)
Auto Świat
W dynamicznym stylu

W porównaniu z wersją hatchback w kombi urosły:rozstaw osi o 9 cm (2703 mm) i długość całkowita o 26,6 cm. Większa przestrzeń, lepsza wygodaPomysłowo i funkcjonalnie zagospodarowano przestrzeń bagażową. Przy standardowym ustawieniu foteli (kanapa dzielona w stosunku 60:40) wielkość bagażnika sięga 500 l, a po ich rozłożeniu powiększa się do 1590 l (o 90 l więcej od poprzednika). Zaletą jest nisko biegnąca krawędź załadunkowa, płaska podłoga i brak wystających nadkoli. Z większej Vectry przejęto system FlexOrganizer (opcjonalny zestaw siatek i szyn z prowadnicami) ułatwiający przewożenie drobiazgów. Do kombi można będzie zamówić przesuwaną o 105 mm tylną kanapę z oparciami dzielonymi w stosunku 40:20:40. Pozwoli ona, w zależności od potrzeb, na powiększanie pojemność bagażnika - do 540 l - lub przestrzeni na nogi dla pasażerów. Dzięki możliwości składania oparcia fotela pasażera przewożenie przedmiotów o długości dochodzącej do 2,7 m nie stanowi problemu. Jakość wykończenia, poziom wyciszenia wnętrza oraz opcje wyposażenia są takie same jak w wersji pięciodrzwiowej. Układ jezdny i silniki to mocne strony autaZawieszenie zapewnia wysoki poziom komfortu i pewne prowadzenie podczas dynamicznej jazdy. Seryjnie montowany system ESP szybko niweluje pojawiające się tendencje do nadsterowności, a precyzyjny układ kierowniczy ze zmiennym wspomaganiem ułatwia zachowanie stałej kontroli nad autem. Opcjonalnie dostępne jest zawieszenie interaktywne IDS Plus z systemem elektronicznej kontroli amortyzacji i programem SportSwitch umożliwiającym zmianę zachowania auta na bardziej sportowe. Usztywnia on zawieszenie, układ kierowniczy, a w przypadku skrzyni automatycznej i Easytronic przesuwa momenty zmiany biegów na wyższe prędkości obrotowe.Gama jednostek napędowych obejmuje 5 silników benzynowych i 4 wysokoprężne. Podczas jazd testowych mieliśmy okazję sprawdzić najmocniejsze wersje: 150-konnego diesla i 200-konne 2.0 Turbo. W obydwu przypadkach wrażenia są jak najbardziej pozytywne, choć czasami auto nie radziło sobie z przeniesieniem potężnego momentu: występowało buksowanie kół i szarpanie kierownicą. Elastyczność i osiągi wzorowe. Ceny i specyfikacje poznamy w październiku.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: