Podczas gali FIA w Sporting d'Eté de Monte-Carlo wręczono trofea mistrzom sportu samochodowego i kartingu w międzynarodowych seriach FIA. Na zakończenie gali, Sebastian Vettel, najmłodszy mistrz świata w historii F1, odebrał puchar z rąk Jeana Todta. Prezes FOM, Bernie Ecclestone wręczył Constructor's Trophy Christianowi Hornerowi. Puchary otrzymali również Fernando Alonso i Mark Webber.

W kategorii WRC Loeb nie dał żadnych szans konkurentom z innych zespołów. Samochody Citroën C4 WRC zdecydowanie królowały na trasach, a największymi rywalami okazali się koledzy z zespołu Sébastien Ogier i Dani Sordo oraz wspierany przez producenta Norweg Petter Solberg.

Nowa kategoria SWRC dla samochodów S2000 zdecydowanie lepiej wypadła w mistrzostwach IRC, RSME i krajowej rywalizacji. W MŚ pierwszymi triumfatorami zostali Hiszpanie Xavier Pons i Alex Haro. Kolejne miejsca na podium zapewnili sobie: Patrik Sandell i Martin Prokop, a najlepszym zespołem był Red Bull Rallye Team.

Loeb pożegnał C4 WRCW PWRC sezon należał do Armido Araújo. Jego największym konkurentem był Szwed Patrik Flodin, startujący w barwach rosyjskiego zespołu, który jednak nie ukończył Rajdu Finlandii i stracił szansę w Walii. To wystarczyło tylko na srebrny medal, a brązowy wywalczył uczestnik projektu Pirelli Star Driver Hayden Paddon.

Ostatni rocznik serialu Junior WRC potwierdził, że jadą w nim coraz słabsi kierowcy. Powszechnie uważa się, że Aaron Burkart będzie uważany za najsłabszego triumfatora w całej historii. Ogólni i faworyci Hans Weijs, Kevin Abbring i Thierry Neuville, tracili pewne punkty przez problemy techniczne i wypadki. Ostatecznie obok Burkarta na podium miejsce zajął największy przegrany Hans Weijs, który stracił tytuł w Rajdzie Hiszpanii po awarii alternatora Citroëna S1600. Brązowy medal otrzymał bułgarski kierowca Todor Slavov.