Logo
WiadomościAktualnościW pogoni za sukcesem

W pogoni za sukcesem

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Rekreacyjny pojazd dwubryłowy - do tak dziwnej niszy rynkowej należy Kangoo. W tej klasie ma już ugruntowaną pozycję, jest bowiem w pierwszej trójce pod względem sprzedaży.

W pogoni za sukcesem
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
W pogoni za sukcesem

Na razie jest, ale czy tak będzie dalej, nie wiadomo. Mamy bowiem recesję na rynku motoryzacyjnym... Dlatego też Renault wychodzi naprzeciw swoim klientom i wprowadza ulepszony model. Praktyczny i ładniejszyZmiany dotyczą zawieszenia, poprawienia bezpieczeństwa, wprowadzenia nowych jednostek napędowych, a także wersji wyposażeniowych i wystroju wnętrza auta. Kosmetyczne poprawki objęły także elementy zewnętrzne. Poszerzono boczne listwy ochronne, zmieniono nieco kształt kołpaków i lusterek zewnętrznych, które obecnie mają bardziej aerodynamiczny kształt (wpływający na obniżenie hałasu) i lepszą widoczność (są asferyczne). Widoczne modyfikacje przeprowadzono we wnętrzu auta. Deska rozdzielcza wykonana jest teraz w dwóch kolorach, postanowiono "wzbogacić" boczki drzwi, które obecnie niemal w całości pokryte są tworzywem i tkaniną. Zdecydowano również ożywić wnętrze przez wprowadzenie nowej kolorystyki materiałów wykończeniowych. Obecne Kangoo ma więcej schowków. Pojawiły się one w oparciach przednich foteli, a także w tylnej części nadwozia nad głowami pasażerów (4 sztuki o łącznej pojemności 60 l). By wpłynąć na podwyższenie komfortu wnętrza, zdecydowano się na zastosowanie nowych opon. Co prawda zwiększono ich rozmiar z 165/70 R 14 do 175/65 R 14, ale chodzi tu nie tylko o poprawienie przyczepności, ale przede wszystkim obniżenie hałasu. Dotychczas stosowane pochodziły z gamy opon do samochodów dostawczych, o większej sztywności, przewidziane do przenoszenia dużych mas pojazdu. Zmniejszenie poziomu hałasu we wnętrzu uzyskano poprzez zastosowanie nowych materiałów wygłuszających, m.in. w komorze silnika, i zwiększenie o 22 procent grubości szyb (redukcja hałasu o 4 dBA przy 130 km/h). Nowe Kangoo prowadzi się teraz dużo lepiej. Jest w tym dużo zasługi zastosowanych nowych opon, ale też zmianie w konstrukcji tylnej osi - zwiększono rozstaw kół o 9 mm. Wersje Kangoo, które będą wyposażone w system ABS i korektor hamowania EBV, otrzymają system wspomagania nagłego hamowania. Seryjnie każdy model wyposażony będzie w dwie czołowe poduszki powietrzne, a opcjonalnie będzie można doposażyć auto w boczne airbagi. Zadbano też o bezpieczeństwo dzieci, zaopatrując każdy model w system mocowania fotelików Isofix. Nowe źródła napęduGama jednostek benzynowych została poszerzona o dwa nowe silniki. Znany z Clio, Laguny, Mégane silnik 1.6 16V przystosowano do potrzeb Kangoo. Moc jednostki wynosi obecnie 95 KM, co pozwala na uzyskanie znakomitych osiągów; przyspieszenie 0-100 km/h w 10,7 s, zaś średnie spalanie - 7,5 l/100 km. Druga jednostka, która pojawi się w Kangoo, jest znana z Twingo i nowego Clio: 1.2 16V o mocy 75 KM. Renault także opracowało seryjną instalację gazową LPG do jednostki 1.2. Jeśli chodzi o ofertę jednostek wysokoprężnych, gama pozostanie na razie bez zmian. Przewiduje się wprowadzenie w przyszłości oszczędnych silników 1.5 dCi o mocy 65 KM oraz 1.9 dCi o mocy 80 KM. Terenowe KangooObok Scénica RX4 Renault powiększa gamę aut z napędem 4x4. W porównaniu do "seryjnego" Kangoo zewnętrznie auto jest dużo wyższe, posiada zabezpieczenia nadkoli i osłony progów. Jak przystało na samochód terenowy, podwozie ma stalową osłonę pod silnik i przewody hamulcowe. Oferowane będzie w dwóch wersjach silnikowych: benzynowej 1.6 16V 95 KM i wysokoprężnej 1.9 dCi 80 KM. Przeniesienie napędu dokonywane jest automatycznie w zależności od uślizgu kół. Dzieje się tak dzięki zastosowanemu sprzegłu hydrokinetycznemu ATC (przekładnia Nissana), które rozkłada napęd na przednią i tylną oś. W przypadku, kiedy podróżujemy po równym terenie (droga asfaltowa), napęd przekazywany jest w 90 procentach na przednie koła, a w 10 na tylne. W wersji 4x4, by ograniczyć uślizg kół, stosuje się dodatkowy system antypoślizgowy ASR. Oś przednią znacznie wzmocniono, by mogła przenosić większe obciążenia. Tylne zawieszenie jest całkowicie nowej konstrukcji. Wzmocniono także układ hamulcowy poprzez zastosowanie większych tarcz hamulcowych (z przodu wentylowanych).

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: