Pierwsze egzemplarze serii próbnej już opuszczają linie montażowe. Facelifting oznacza duże zmiany dla fabryki w Poznaniu - informuje serwis AutomotiveSuppliers.pl.

- Wprowadzenie na rynek nowej wersji spowoduje zaprzestanie produkcji dotychczasowej - powiedział Piotr Danielewicz, rzecznik prasowy VW Poznań.

Jak informował ostatnio Volkswagen Pojazdy Użytkowe, auto będzie wyposażone w sześć jednostek napędowych. Cztery z nich to silniki wysokoprężne, wśród których znajdują się produkowane przez zakład Volkswagen Motor Polska w Polkowicach, dwie pozostałe to benzynowe. Są to silniki z turbodoładowaniem o pojemności 1,6 litra i mocy 75 KM lub 102 KM. W gamie znajdzie się też dwulitrowy silnik silnik (110 KM lub 140 KM). W ofercie nie zabraknie również motorów benzynowych nowej generacji - 1.2 TSI 86 KM i 105 KM. Wszystkie silniki spełniają wymagania normę Euro 5. Nowy Caddy jest również seryjnie wyposażony w system ESP.

Najbogatsze wersje odnowionego Caddy będą wyposażone w technologię BlueMotion, 6- lub 7-biegowe przekładnie dwusprzęgłowe DSG oraz system ułatwiający ruszanie pod górę. Auto w porównaniu do poprzednika charakteryzuje się zmienionym przodem pojazdu, w tym nową maską, grillem, błotnikami i nowymi reflektorami. Ponadto cały kabina pasażerska będzie posiadała pełną tapicerkę i będzie wyposażona w panel sterowania klimatyzacją.

- W tym roku zamierzamy wyprodukować ok. 50 tys. egzemplarzy nowej wersji VW Caddy - powiedział serwisowi AutomotiveSuppliers.pl Piotr Danielewicz. Volkswagen Poznań jest jedyną fabryką, w której produkowany jest VW Caddy. Jego seryjną produkcję rozpoczęto w listopadzie 2003 r. Od jesieni 2007 r. wytwarzana jest również wydłużona wersja Caddy Maxi.

Od rozpoczęcia produkcji w 2003 r. do końca czerwca br., linie produkcyjne opuściło już ponad 840 tys. egzemplarzy tego pojazdu, wytwarzanego w 55 wersjach wyposażenia. Nowy Caddy produkowany będzie w 108 wersjach.